جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه نرخ دیه انسان ۲۷۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان در ماه‌های حرام است، گفت: اگر می‌خواستیم به صورت واقعی عمل کنیم این مبلغ باید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد.

دادستان تهران: نرخ دیه به صورت واقع‌گرایانه باید بالاتر از ۵۰۰ میلیون باشد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در نشست مشترک شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه در کاهش تصادفات بهترین موضوع اجرای موارد پیشگیرانه است، ‌گفت: این موضوع نه سیاسی است و نه جناحی؛ بلکه به جان مردم بستگی دارد و هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود کم است.  

وی افزود: همانطور که پیشگیری بهتر از درمان است باید از بروز تصادفات جلوگیری و پیشگیری به عمل آورد؛ ما در تهران برای خودروهای مزاحم اقداماتی انجام دادیم و یکی از مهمترین مشکلات، رانندگی در حین مستی است؛ همانطور که رانندگی در حین مستی، در همه دنیا جرم تلقی می‌شود و یکی از جرائم پرخطر است، در کشور ما نیز باید اولویت قرار گیرد.  

دادستان تهران در ادامه افزود: ما از دستگاه‌ها خواهشمندیم، اقدامات پیشگیرانه فقط برای نوروز نباشد و تمرکز رسیدگی‌های تخصصی برای کاهش تصادفات، در کنار بیمه‌ها، امری مهم تلقی می‌شود؛ بیمه یکی از ارکان مهم تصادفات است تا به موقع خسارات پرداخت شود و دستگاه قضایی را کمتر درگیر خود کند؛ برای امسال نرخ دیه ۲۷۰ تا ۳۶۰ میلیون در ماه‌های حرام تعیین شده است که اگر می‌خواستیم به صورت واقع‌گرایانه عمل کنیم، باید این مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان باشد.  

وی در پایان افزود: پیشنهاد بنده این است همانطور که رسانه در نهادینه شدن بستن کمربند و کاهش تصادفات تا حدودی مهم بوده می‌تواند همچنان موثر باشد.  

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.