سید محمد بطحایی گفت: مسؤولان صندوق ذخیره فرهنگیان باید تلاش کنند، معلمان از طریق سهام پروژه کسب درآمد کنند.

لزوم کسب درآمد معلمان از طریق سهام پروژه

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای هیأت‌ امنا، هیأت‌ مدیره و مدیران مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین اعضای هیأت‌ مدیره و مدیران عامل شرکت‌های تابعه که در سالن کنفرانس مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی سال ۹۷، همکاران تمام تلاش‌شان را برای امانت‌داری، به‌خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به عمر بیش از ۲۰ ساله صندوق و تلاش مؤسسین آن خاطرنشان کرد: ایجاد کمک‌معیشت برای فرهنگیان یکی از اهداف اصلی تأسیس صندوق است؛ علی‌رغم تلاش معلمان برای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور اما این قشر زحمتکش متاسفانه به لحاظ معیشتی شرایط مطلوبی را ندارد.

بطحایی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر در بین مدیران تصمیم‌گیر صندوق، به رغم حضور افراد مؤثر حوزه ستادی، متأسفانه توجه لازم به ظرفیت‌های خوب صندوق وجود نداشت.

وی گفت: ۶۰ درصد اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان را بانوان تشکیل می‌دهند که این، دومین ویژگی صندوق ذخیره است؛ معمولا بانوان شاغل، امکان بیشتری را برای اینکه بخش زیادی از حقوق دریافتی خود را سرمایه‌گذاری کنند، دارند اما متأسفانه صندوق ذخیره فرهنگیان از این فرصت استفاده نکرده است و خانم‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری دارایی خود، به سایر بخش‌ها رفتند؛ می‌شود شرایط مناسب سرمایه‌گذاری را برای آنان در صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم کرد.

 بطحایی سومین ویژگی صندوق ذخیره فرهنگیان را، مؤثر بودن جامعه مخاطبین دانست و افزود: وجود فرهنگیان در این صندوق مانند یک برند و اعتبار است و می‌شود از این برند در عرصه اقتصادی به‌خوبی بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان اعتماد فرهنگیان است که در سال‌های اخیر اگرچه مورد هجمه واقع شد اما خوشبختانه این اعتماد همچنان وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هر روشی که به شفاف‌سازی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان کمک می‌کند باید تقویت و توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر در سبد سرمایه‌گذاری صندوق بسیار ضروری است بنابراین باید هر چه می‌توانیم هزینه‌های عملکردی را کاهش دهیم و به سودآوری کمک کنیم؛ صندوق باید تلاش کند معلمان از طریق سهام پروژه کسب درآمد کنند.

بطحایی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی از عملکرد صندوق، اعتماد فرهنگیان را به صندوق تقویت و ارتقا می‌دهد، اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایط اقتصادی فعلی، گام‌های مؤثرتری در افزایش درآمد فرهنگیان بردارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.