نماینده فریمان و سرخس در مجلس در خصوص شعال سال 98 گفت:مسئولان در عمل به شعار سال (رونق تولید)تنها به صدور بیانیه و سخنرانی بسنده نکنند.

مسئولان در عمل به شعار سال تنها به صدور بیانیه و سخنرانی بسنده نکنند

احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین با توجه به تعیین شعار سال (رونق تولید) از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال ۹۸گفت: مهم ترین مقوله در تحقق شعار سال، همدلی مردم و مسئولان است و باید برای تحقق آن مردم و مسئولان همدل و هم زبان باشند.
وی تصریح کرد: طبق سخنان رهبری ، در صورتی که مسئولان به سرمایه ها و ظرفیت های نظام توجه و اعتماد کنند مشکل غیر قابل حل شدنی در کشور وجود ندارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمرکز این شعارها طی چند سال گذشته بر موضوعات اقتصادی نیزنشانگر آن است که باید در این زمینه مسئولان اجرایی با برنامه و به طور کارآمد تلاش کنند و صرفا در این زمینه به بیانیه ،سخنرانی،  پوستر و ارائه شعار سال در سربرگ نامه های اداریشان بسنده نکنند.
نماینده فریمان و سرخس اظهار داشت:  از طرفی  باید در ماه های پایانی هر سال دستگاه های نظارتی از چگونگی اجرای شعار سال در سازمان های مختلف کشور گزارش گیری کنند تا نحوه تحقق و عمل آنها در سطوح مختلف از سیاست گذاری تا اجرا مشخص شود و به عقیده من باید با افرادی که در زمینه عدم تحقق شعار سال کارشکنی می کنند برخوردهای لازم صورت بگیرد.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در سال جدید همه دستگاه های کشور باید با همت شبانه روزی بر حل مشکلات اقتصادی تمرکز کنند، افزود: دولت در سال ۹۷ در حوزه اقتصاد از رویکرد منسجم و با برنامه ای برخوردار نبود  و در حوزه های مختلف از جمله تنظیم بازار بسیار ضعیف عمل کرد. به طوری که در حال حاضر یک کالا در یک منطقه در سه مغازه با قیمت های مختلفی به فروش می رسند که این موضوع بیش از هرچیزی ضعف در حوزه نظارتی از سوی دولت را نیز نشان می دهد.   از این رو  در صورتی که دولت در سال جدید نیز برنامه اقتصادی جامع و هدفمندی نداشته باشد و به شعار امسال نیز بی توجه باشد مشکلات اقتصادی کشور همچون مشکلات معیشتی، افزایش بیکاری و کاهش ارزش پول کشور ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.