مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهدگفت: بودجه این سازمان برای سال آینده افزایش ۴۵ درصدی خواهد داشت.

افزایش ۴۵ درصدی بودجه آتش نشانی شهرداری مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، حسن جعفری ظهر شنبه در نشست خبری در محل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد اظهار کرد: آتش نشانی از ۲۵ اسفند به صورت کامل در آماده باش است که این آمادگی شامل ۵۰ ایستگاه و ۲۵۰ خودرو عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۶ نیز ۵۷ عملیات در آخر سال صورت گرفته که نسبت به سال ۹۵، ۵۰ درصد رشد داشته است که از این آمار ۵۰ مورد آتش سوزی جزئی بوده است و امسال نیز سعی داریم با مستقر کردن ۸۰ دستگاه خودرو در سطح شهر این آمادگی را افزایش دهیم.

جعفری با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی مخالف شادی نیستند خاطرنشان کرد: در حوزه ایمن سازی بیشتر همکاران ما به مناسبت چهارشنبه سوری در ۱۰۰ مدرسه آموزش‌های مرتبط را داشته اند و مانور بزرگی نیز توسط دانش آموزان در یکی از مدارس برگزار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد به فوت شب گذشته جوان ۲۶ ساله مشهدی بر اثر انفجار هنگام ساخت مواد منفجره اشاره و عنوان کرد: این جوان در منزل مسکونی در حال ایجاد مواد منفجره بود که انفجار باعث تخریب بخشی از خانه و خانه‌های همسایه شد، موادی هم که در حال ساخت بود جدید بوده و ما در حال تکمیل اطلاعات خود درباره این مواد هستیم.

جعفری با اشاره به دریافت مجوزهای ایمنی توسط تمام هتل‌های مشهد ابراز کرد: شرایط مشهد خاص است، بیشترین اماکن اقامتی در این شهر متمرکز شده اند اما با تلاش همکاران ما و ایجاد بسترهای لازم تمام هتل‌ها و بیشتر مکان‌های اقامتی شهر موفق به دریافت مجوزهای ایمنی آتش نشانی شده اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد به قرارداد ۵۳ میلیارد تومانی این سازمان برای تجهیز ماشین آلات خود اشاره و اظهار کرد: در سال اخیر به حوزه آتش نشانی توجه ویژه ای شده است اما ایده آل نیست علاوه بر تجهیزات، برنامه. خرید دو دستگاه بالابر ۷۲ متری را نیز برای تجهیز خود داریم که اگر محقق بشود تقریباً این سازمان برای ۵ سال پیشرفت خواهد کرد.

وی در خصوص افزایش ۴۵ درصدی بودجه این سازمان تصریح کرد: بودجه آتش نشانی به ۲۵۵ میلیارد رسیده است که مبلغ قابل توجهی است و با توجه به تبصره‌هایی که شورای شهر مصوب کرده با این بودجه خرید ۷ هزار قلم تجهیزات را در نظر داریم که با این همه می‌توان سال آینده را سال تحول در آتش نشانی نامید.

جعفری به آمار بسیار بالای مزاحمت‌های تلفنی برای این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: ۵۸ درصد تماس‌ها مزاحمتی است، تقریباً ۳۲ درصد تماس‌ها نیز غیر مرتبط است که فقط ۱۰ درصد نیزمرتبط است که از این آمار فقط ۲ درصد تماس‌ها منجر به عملیات می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد تعداد عملیات‌های این سازمان در ۱۱ ماه نخست سال جاری را ۱۵ هزار ۱۲۱ مورد دانست و گفت: از این عملیات‌ها ۵ هزار ۹۹۰ عملیات حریق بوده و سرانه عملیات آتش نشانی ۴۵ عملیات در روز است که زمان رسیدن به حادثه نیز ۴ دقیقه پس از اطلاع است.

منبع : مهر
کد خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.