مدیرکل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی گفت: در طی سال ۹۷ ، آمار تولد در استان کاهش ۸ درصدی داشته است.

کاهش ۸درصدی  آمار تولد در استان خراسان رضوی/پسران از دختران در سال ۹۷ پیشی گرفتند

سید حسین نیری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در یازده ماهه ابتدایی سال ۹۷، ۱۲۳۲۰۶ واقعه تولد در استان خراسان رضوی ثبت شده  است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  که آمار متولدین استان ۱۳۴۹۰۰واقعه بود ،کاهش  ۸ درصدی داشته است.
وی تصریح کرد:  از این تعداد ۶۳۰۵۹ واقعه تولد برای پسران و۶۰۱۴۷ واقعه تولد برای دختران می باشد که از حیث اماری به این معنی است که در برابر هر ۱۰۰واقعه تولد برای دختران ۱۰۵ واقعه تولد برای پسران در استان رخ داده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ استان خراسان رضوی از حیث ولادت، بعد از سیستان و بلوچستان و خوزستان رتبه سوم را در کشور در اختیار داشت، تصریح کرد: از طرفی بیشترین اسامی ثبت شده برای پسران در یازده ماهه ابتدایی  امسال به ترتیب فراوانی امیرعلی با  ۲۱۶۱ بار  ،ابوالفضل۱۸۶۲ ، امیرحسین۱۸۶۱ ، محمد  ۱۸۵۹ و  علی ۱۷۲۱  می باشند که نکته جالب آن فراوانی بسیار نزدیک اسامی ابوالفضل، امیرحسین و محمد با یکدیگر می باشد .  همچنین بیشترین اسامی ثبت شده برای دختران نیز در طی این مدت به ترتیب فاطمه با فراوانی  ۳۲۱۷ بار  ، زهرا با ۲۱۷۵ ، حلما با ۱۹۲۰ ، زینب با ۱۵۰۹  و یسنا با ۱۲۷۹ بار شمی باشد.
نیری همچنین با بیان اینکه استان خراسان رضوی سال گذشته از حیث مرگ ومیر در کشور در  رتبه یازدهم قرار گرفت، افزود: در طی یازده ماهه ابتدایی سال ۹۷ همچنین ۲۷۲۴۸واقعه فوت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ که ۲۶۶۳۱ واقعه فوت ثبت شده بود، رشد ۲ درصدی داشته است   .
وی افزود:  از آمار فوت شدگان در سال ۹۷،  ۱۵۴۵۵ نفر آن مرد و۱۱۷۹۳ نفر ان زن بوده اند . از این رو  به ازای هر ۱۰۰واقعه فوت برای خانم ها در استان ، ۱۳۱ واقعه فوت برای آقایان به ثبت رسیده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.