عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:اینستکس نهاد مالی اروپا است که باید در جمهوری اسلامی ایران هم نهاد مشابهی را به وجود آوریم.

به گزارش قدس آنلاین، علاءالدین بروجردی با اشاره به سفر مدیر اینستکس به ایران و دیدار با رؤسای نمایندگی‌های آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران گفت: اروپایی‌ها بسیار دیر و  کند در این موضوع عمل کردندولی گام عملی است که برداشته شده است. 

سفر مدیر اینستکس به تهران دیر اما گامی مثبت است

وی افزود: اینستکس یک نهاد مالی است که باید در جمهوری اسلامی ایران هم نهاد مشابهی را به وجود بیاوریم که فکر می کنم در مذاکرات شان این موضوع انجام خواهد شد و این دو نهاد با یکدیگر مسئولیت ارتباط مالی و مشکلات مبادلات پولی را حل خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:گرچه اقدام اروپایی‌ها دیر بوده اما گام مثبتی است، امیدواریم اروپایی‌ها بتوانند به همه تعهداتشان درباره‌ برجام عمل کنند.

بیشتربخوانید:

نماینده مردم بروجرد و اشتریان در مجلس  با اشاره به نامه ی ۵۰دیپلمات پیشین آمریکایی درباره بازگشت این کشور به برجام ،تاکید کرد: ترامپ شخصیت غیر متعادل و ویژه ای در خود آمریکا است و به همین دلیل هم با فرهیختگان و نخبگان  آمریکا همینطور کنگره مشکل دارد،دولت را تعطیل کرده و دچار مشکل است؛ از این گونه حوادث و تلاطمات که نشان دهنده مخالفت با تصمیمات رئیس جمهور آمریکا است اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اندیشمندان آمریکایی همان زمان خروج ترامپ از برجام هم واکنش نشان داده و مخالفت کردند و آن را خلاف منافع آمریکا دانستند،نشان می دهد که عملا ترامپ  و دولتش از قِبل این کار راه به جایی نبردند ،بلکه آمریکا را منزوی کردند./

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.