مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال حدود ۱۴۵ ایستگاه یا سیاه‌چادر در مسیرهای منتهی به مسیر مشهد نصب شده تا زایران توقف کنند، همچنین حدود ۱۶۵ مجتمع خدمات رفاهی حمل و نقل جاده‌ای نیز وجود دارد.

نصب 145 سیاه‌چادر و 165 مجتمع خدمات رفاهی در مسیرهای منتهی به مشهد
به گزارش قدس آنلاین ، مهدی فروزان امروز در جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات استانداری، اظهار کرد: امسال بر اساس دستور آقای مونسان، مهم‌ترین شعار حوزه ما در ستاد خدمات سفر، توزیع سفر، توزیع ثروت است.
وی با بیان اینکه ما سه ویژگی برای نوروز 98 درنظر گرفتیم، عنوان کرد: اولین ویژگی این است که تمام سعی و تلاش خود را در حوزه فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در سطح استان انجام دادیم تا به گونه‎ای عمل کنیم که توزیع سفر در تمام شهرستان‌های استان صورت بگیرد و در نهایت مسافران به مشهد بیایند. تمام مسافران از 6 مسیر منتهی به مشهد از شهرستان‌های متعدد عبور می‌کنند، از فرمانداران می‌خواهم مقدمات را به شکلی فراهم کنند که زایران و مسافران در شهرستان‌های آن‌ها توقف داشته باشند. 
فروزان افزود: یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفت، بحث عشایر است. امسال حدود ۱۴۵ ایستگاه یا سیاه‌چادر در مسیرهای منتهی به مسیر مشهد نصب شده تا زایران توقف کنند، همچنین حدود ۱۶۵ مجتمع خدمات رفاهی حمل و نقل جاده‌ای نیز وجود دارد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ویژگی دوم عدم افزایش قیمت بوده که خانم علیرضایی و همکاران ایشان در حوزه تنظیم بازار و همچنین کمیته خدمات مسافرتی، بازرسین ویژه نظارت دارند که نباید هیچ قیمتی در حوزه حمل و نقل و اصناف افزایش پیدا کند تا نگرانی برای زائران به وجود نیاید. ستاد خدمات سفر در طبرسی ۳ با حضور آقای کریم، قضات تعزیرات حکومتی و بازرسان حضور دارد تا احقاق حق مردم را عملیاتی و اجرایی کند. 
وی با اشاره به اینکه ویژگی سوم که از همه مهم‌تر بوده این است که باید فضایی را در سطح شهر و استان ایجاد کنیم تا مردم با نشاط عید خود را شروع کنند و به پایان برسانند. شهرداری در مشهد در تمامی بوستان‌ها خدماتی انجام داده است. طرح ۲۰۲۰ برای سلامت زایران توسط کمیته امداد اجرا خواهد شد که از امروز شروع می‌شود.
فروزان گفت: سال گذشته در نوروز ۹۷، ۱۴ میلیون و 870 هزار زایر به مشهد و استان مراجعه کردند که ۸ میلیون و 720 هزار نفر وارد مشهد شدند. امسال با پیش‌بینی رشد ۸ درصدی، عملیات را مدیریت و استقبال خواهیم کرد. تمامی دستگاه‌های اجرایی در ستاد خدمات سفر مهیا هستند تا خدمات خود را ارائه کنند. دستگاه نیروی انتظامی و پلیس راهور امنیت را تامین کردند تا مشکلی پیش نیاید.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ما می‌توانیم در مجموع در حوزه هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و حسینیه‌ها به طور میانگین هر روز ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت‌خواب را در مشهد و استان مهیا کنیم. تمهیدات ترافیکی در سال تحویل و روز اول فروردین برای سخنرانی مقام معظم رهبری اندیشیده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.