وزیر دفاع انگلیس به همکاری ۲۸۲ نفر از پرسنل وزارتخانه تحت امر او با نیروهای مسلح عربستان سعودی اعتراف کرده است.

خدمت‌رسانی نیروی هوایی انگلیس به جنگنده‌های قاتل کودکان یمنی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک رسانه انگلیسی گزارش داده پرسنل نیروی هوایی  سلطنتی این کشور به هواپیماهای ائتلاف سعودی که در حال بمباران کودکان یمنی هستند خدمات‌رسانی می‌کنند.

پایگاه میرور گزارش داده این موضوع را «مارک لانکستر»، وزیر دفاع انگلیس بیان کرده. او اعتراف کرده ۲۸۲ نفر از کارکنان غیرنظامی وزارت دفاع انگلیس با نیروهای مسلح عربستان سعودی همکاری می‌کنند.

به نوشته میرور، وظیفه این افراد ارائه خدمات پس از فروش برای تسلیحاتی است که شرکت صنایع دفاعی «بی‌ای‌ئی سیستمز» (BAE Systems) به عربستان سعودی فروخته است. ریاض، از این سلاح‌ها برای کشتن نزدیک به ۶۰ هزار نفر در یمن استفاده کرده است. 

لانکستر تصریح کرد پرسنل نیروی هوایی انگلیس در حال ارائه خدمات «پشتیبانی مهندسی» و «آموزش‌های کلی» برای هواپیماهای فروخته‌شده توسط انگلیس به عربستان سعودی هستند.

وزیر دفاع انگلیس این اظهارات را در پاسخ مکتوب به سوالات یک نماینده پارلمان انگلیس مطرح کرده است. این نماینده حزب کارگر انگلیس گفته است: «حمایت‌های انگلیس به ادامه جنگ سعودی کمک می‌کند. ما طرف ائتلاف سعودی هستیم و این به معنای آن است که بریتانیا وارد جنگی مخفیانه در یمن شده است.»

«اندرو اسمیث»، عضو «کمپین مخالفت با تجارت تسلیحاتی» در انگلیس سخنان وزیر دفاع انگلیس رو شوک‌آور خواند اما گفت اظهارات او تعجب‌آور نیستند.

وی گفت: «پرسنل ارتش انگلیس نباید به جت‌های سعودی خدمات‌رسانی کنند یا از نیروهای مسلح عربستان سعودی حمایت کنند.»

میرورنوشته انگلیس از سال ۲۰۱۵ به بعد، ۵ میلیارد پوند جنگنده، بالگرد، پهپاد، بمب و موشک به عربستان سعودی فروخته است. 

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. 

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.