کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت که فدراسیون فوتبال باید قاطعیت خود را درخصوص حواشی اخیر پیرامون اعتراض‌های فراوان به داوری نشان دهد.

 سخندان: فدراسیون فوتبال باید مقابل هجمه‌ها علیه داوری قاطعیت داشته باشد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رضا سخندان کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران، درباره اعتراض برخی سرمربیان لیگ برتری به داوری و هجمه‌های ایجاد شده  از سوی بعضی از این مربیان اظهار داشت: متاسفانه شرایط بدی شکل گرفته که باعث شده داوران آرامش کافی نداشته باشند و نگران حواشی باشند. ذات فوتبال این نیست که اینقدر اعتراض باشد. شما در هیچ کشوری اینقدر اعتراض نمی‌بینید و همین مسئله باعث شده که آن لذت واقعی در فوتبال رقم نخورد.

وی افزود: داوران ایرانی در سطح آسیا و جهان قضاوت‌های خوبی داشته‌اند، اما در ایران حرف‌های حاشیه‌ای زیاد است. مسئول این شرایط کمیته انضباطی و دیگر ارکان تصمیم گیرنده در فدراسیون هستند. اگر برخورد به موقع با افراد خاطی شود، دیگر شاهد تکرار این مسائل نخواهیم بود. متأسفانه شاهد هستیم که گاهی اوقات هم که تصمیمات درست از سوی این کمیته گرفته می‌شود، این اتفاق دیر می‌افتد و اثر تصمیم اتخاذ شده از بین می‌رود.

کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: فدراسیون باید در چنین مسائلی قاطعیت داشته باشد، در غیر اینصورت همچنان این اتفاقات رقم خواهد خورد. اگر در کنار زمین آرامش وجود داشته باشد، داوران نیز قطعاً عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.

سخندان عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی‌کنیم که اینقدر علیه داوران بیانیه داده یا صحبت شود. اگر کسی هم بخواهد درباره عملکرد داوران صحبت کند، با جریمه سنگین روبه‌رو می‌شود که متأسفانه شاهد چنین مواردی در ایران نیستیم. داوران ایرانی از گذشته تاکنون مورد احترام AFC و فیفا هستند، اما در ایران قبول‌شان ندارند. در سال‌های اخیر بازی‌های سختی در رقابت‌های بزرگ بر عهده داوران ایرانی گذاشته شده که این نشان دهنده عملکرد خوب آنها در صورت وجود آرامش است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.