مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه بار دیگر از طرف آمریکایی، به‌خاطر ممانعت از عبور کاروان اتوبوس‌ها برای تخلیه پناهجویان از اردوگاه "الرکبان" که در بدترین شرایط انسانی و به زور در آنجا نگهداری می‌شوند، انتقاد کرد.

 روسیه: آمریکا نمی‌گذارد درد و رنج پناهجویان اردوگاه "الرکبان" پایان یابد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سرگرد "ویکتور کوپچیشین" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه اعلام کرد که خودداری آمریکا از عبور کاروان اتوبوس‌های تدارک دیده شده برای تخلیه پناهجویان از اردوگاه "الرکبان" مانع از پایان یافتن درد و رنج‌های چند ساله مردم سوری که به زور در این اردوگاه نگهداری می‌شوند، شده است.

وی گفت: «عدم توافق طرف آمریکایی برای عبور اتوبوس‌ها برای تخلیه پناهجویان و تامین امنیت حرکت این کاروان انسان دوستانه در منطقه‌ای به مساحت 55 کیلو متر پیرامون پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه التنف، اجازه نمی‌دهد تا رنج و سختی شهروندان سوری که به زور در این اردوگاه نگهداری می‌شوند، پایان یابد و نزدیک به 40 هزار نفر از شهروندان پناهجوی سوری همچنان از سوی گروه‌های مسلح تروریستی که آمریکا از آنها حمایت می‌کند، مورد ظلم و تجاوز قرار دارند.

سرگرد کوپچیشین یادآور شد که بر اساس اطلاعات رسیده به مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه از سوی برخی ساکنین اردوگاه الرکبان، تنها طی ده روز گذشته، 7 کودک در این اردوگاه جان خود را از دست داده و بخش قابل توجهی از پناهجویان با مشکلات جسمانی جدی روبرو هستند.

این مقام نظامی روس افزود، دولت سوریه تامین امنیت، استقرار موقت و ارائه اسناد هویت به ساکنین این اردوگاه را تضمین کرده و همچنین امکاناتی برای سکونت موقت پناهجویان، رسیدگی به وضعیت بهداشتی و سلامت آنها و سپس انتقال‌شان به هر نقطه از خاک سوریه که مایل باشند، در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.