خراسان شمالی- سردار علیرضا مظاهری گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۶ طرح مبارزه با سرقت در سطح استان خراسان شمالی اجراشده است که در این رابطه ۴۳ باند سارقان حرفه ای متلاشی و اعضای آن نیز به مراجع قضائی معرفی شده اند.

کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر و افزایش  ۷۷ درصدی کشفیات مواد مخدرصنعتی طی سال جاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی در نشست خبری با شاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ تن و  ۳۳۲ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: این رقم نسبت به نسبت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در طول سال جاری با انجام اقدامات اطلاعاتی، گشت های هدفمند و ایجاد ایست و بازرسی مستمر کشفیات مواد مخدرصنعتی نیز ۷۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت ۹۱۳طرح مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اجراشده است، افزود: با اجرای این طرح ها دستگیری معتادان متجاهر ۴۰درصد و سایر معتادان نیز ۱۲درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در استان تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در طول سال جاری با انجام ۵۲ عملیات برون استانی، از ورود انواع مواد مخدر به استان جلوگیری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی همپنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۱ هزار و ۵۲۰ فقره پرونده در خصوص کل جرائم تشکیل شده است، افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصدافزایش داشته به نحوی که جرائم خشن و مسلحانه نیز با کاهش ۱۰۰درصدی همراه بوده است.

سردار مظاهری همچنین در خصوص دستگیری ۷۰۷ نفر کلاهبردار در طول سال جاری نیز خبر داد و گفت: در بررسی بعمل آمده و تلاش پلیس ۸۰ درصد از پرونده های کلاهبرداری در طول این مدت کشف شده است.

وی در ادامه به اجرای ۲۸ طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا در طول سال جاری اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ها تعداد یک هزار و ۸۳ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان همچنین از تشکیل ۵۰ فقره پرونده جرائم اقتصادی در طول سال جاری در استان خبرداد و افزود: در این رابطه ۶۶ متهم دستگیر که به ۲۹۴ میلیارد ریال انواع جرائم اقتصادی از قبیل زمین خواری، ارتشاء و ... اعتراف کردند.

سردار مظاهری به اقدامات پلیس در راستای پیشگیری از سرقت نیز اشاره کرد و گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین گشت های هدفمند دستگیری سارقان ۳۷درصد افزایش داشته است.

وی وجود مشکلات اقتصادی و اعتیاد را از عمده عوامل دخیل در جرم سرقت برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه موضوع سرقت بسیارنگرن کننده است لذا باید مسئولان با حساسیت بیشتری اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی ۴۰درصد از سرقت های مهم در این استان را بحث سرقت از منزل اعلام کرد و یادآور شد: شهروندان باید با هوشیاری و مراقبت بیشتر از اموال و منزل خود، از وقوع اینگونه جرائم پیشگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۶ طرح مبارزه با سرقت در سطح استان اجراشده، تصریح کرد: در این رابطه ۴۳ باندسارقان حرفه ای متلاشی و اعضای آن نیز به مراجع قضائی معرفی شده اند.

سردارمظاهری در ادامه از افزایش ۵۱ درصدی جرائم سایبری در استان نیز خبر داد و گفت: در طول این مدت ۸۵ درصد از پرونده های جرائم سایبری کشف و تعداد۲۱۴ نفر نیز در این رابطه دستگیرشدند.

وی در بخشی از سخنان خود، از افزایش ۱۱ درصدی تماسهای مردمی با سامانه ۱۹۷ خبر داد و گفت: از کل تماسهای دریافتی از طریق این سامانه تعداد یک هزار و ۲۸۵ مورد مربوط به پیشنهاد و درخواست بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در استان همچنین گفت: خوشبختانه در طول این مدت ۹ درصد تقدیر از عملکرد پلیس افزایش داشته بطوری که موضوع انتقاد از عملکرد کارکنان نیز با کاهش ۲ درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.