مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری در ۱۲۷ بقعه در سطح استان به ارایه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران می پردازد.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۲۷ بقعه متبرکه و آستان امامزادگان استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد احمدزاده در نشست خبری ویژه برنامه آرامش بهاری که صبح امروز در مشهد برگزار شد با بیان اینکه این برنامه هشتمین سال متوالی در ایام نوروز برگزار خواهد شد، گفت: برنامه آرامش بهاری در ایام نوروز در ۱۲۷ بقعه متبرکه و آستان امامزادگان برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این طرح خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران نوروزی ارایه می‌شود، تصریح کرد: بازه زمانی اجرای طرح از ۲۸ اسفند ۹۷ شروع و تا ۱۵ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه این طرح با نشست بررسی بیانیه گام دوم انقلاب و با حضور حسن رحیم‌پور ازغدی آغاز شد.

احمدزاده گلباران و غبارروبی مزار شهدا و خانه تکانی بقاع متبرکه را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: مراسم لحظه تحویل سال در ۹۰ بقعه متبرکه برگژار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت در قالب ۲۰۰ غرفه به خدمت‌رسانی زائران می پردازند گفت: دراین غرفه‌ها خدمات متنوعی مانند پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، غرفه عفاف و حجاب، غرفه کودک و غرفه خانواده به زائران عرضه می‌شود.

وی هدف از اجرای این غرفه‌ها را معرفت‌افزایی به زائران و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان دانست و افزود: علاوه بر خدمات فرهنگی خدمات رفاهی جهت اسکان و آمادگی اسکان زائران در حسینیه‌ها پیش‌بینی شده است.

احمدزاده با بیان اینکه ۳۰۴ بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری به‌صورت ویژه در ۱۲۷ بقعه اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۳۱۸ نفر از این طرح درسال گذشته بازدید کردند که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری افزایش یابد.

افتتاح مراکز افق در بقاع متبرکه

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب برای این مجموعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: ۳ توصیه اقتصاد، اخلاق و معنویت و سبک زندگی از مجموع بیانیه در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی با بیان اینکه مراکز فرهنگی و قرآنی تاکنون در بقاع متبرکه به ارایه خدمات به زائران می پرداختند گفت: همزمان با آغاز طرح آرامش بهاری مراکز افق مخفف مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با محوریت خدمات اجتماعی به مجاوران آغاز به کار خواهند کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.