«عبدالغدیر عبابورا» که روز جمعه در میان نمازگزاران مسجد النور حضور داشت در لحظه حمله تروریستی به این مسجد در زیر قفسه‌ قرآن پناه گرفت و نجات یافت.

"قفسه قرآن" ناجی یکی از نمازگزاران مسجد النور شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالغدیر عبابورا» راننده تاکسی، که روز جمعه در میان نمازگزاران مسجد النور در شهر کرایست چرچ نیوزیلند حضور داشت در لحظه حمله تروریستی به این مسجد در زیر قفسه‌ای که محل قراردادن قرآن بود، پناه گرفت و نجات یافت.

پس از پایان تیراندازی‌ فرد مسلح، او بدون حتی یک خراش، سالم از زیر قفسه بیرون آمد.

این راننده تاکسی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: «این اتفاق فقط یک معجزه بود. وقتی به سمت راست یا چپم می‌چرخیدم فقط بدن‌های خون‌آلود را می‌دیدم که بر روی زمین افتاده‌اند».

به گفته عبابورا، امام جمعه مسجد در حال شروع خطبه نماز به زبان انگلیسی بود که صدای شلیک از خارج شنیده شد.

عبابورا در ادامه توضیح داد نخستین فردی که هدف تروریست سفیدپوش قرار گرفت یک فلسطینی بود که به خارج از مسجد رفت تا ببیند چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: «افتادن او را دیدم. وقتی آن مرد تفنگ به دست وارد مسجد شد به طور غریزی به زمین افتادم و خود را به قفسه قرآن‌ها رساندم».

این مرد ۴۸ ساله اهل اتیوپی است که سال ۲۰۱۰ به اروپا مهاجرت کرد. دو هفته پیش نیز با تولد پسری دیگر خانواده آن‌ها چهار نفره شد.

جمعه گذشته، یک تروریست با یک تفنگ نیمه اتوماتیک که با ایدئولوژی نژادپرستانه آن را به هر سو می‌چرخاند به مسجد النور راه یافت و موجب شد دست‌کم ۵۰ نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر دیگر دچار جراحات شدید شوند.

همزمان با حمله تروریستی به مسجد النور به مسجدی دیگری نیز در محله لینوود شهر کرایست چرچ نیوزلند حمله تروریستی شد.

این دو حمله برنامه‌ریزی‌شده همزمان با اقامه نماز جمعه، در دو مسجد نور و لینوود اتفاق افتاد.

حدود ۳۰۰ نفر در حال اقامه نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آن‌ها آتش گشودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.