علیرضا زمان زاده فرماندار شهرستان بشرویه گفت: مسئولین دستگاه‌های امداد رسانی برای خدمات رسانی به مسافران منتظر دریافت دستور از فرمانداری نباشند

برگزاری نشست برنامه‌ریزی دستگاه‌های امدادرسان نوروزی در محل پلیس راه بشرویه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، با هدف برنامه ریزی مدون دستگاه‌های متولی امدادرسانی به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از ظهر امروز نشست تخصصی ستاد خدمات سفر و ایمن‌سازی سلامت مسافران نوروزی در محل ساختمان پلیس راه شهرستان بشرویه برگزار شد.

" علیرضا زمان زاده "فرماندار شهرستان بشرویه با اشاره به نقش نهادهای امدادرسان جاده ای در کاهش حوادث و سوانح راه های مواصلاتی گفت :همه ساله شاهد گذر جمعیت قابل توجهی از محورهای مواصلاتی شهرستان بشرویه هستیم و حضور نیروهای امداد رسانی از جمله پلیس راه_هلال احمر _اورژانس ۱۱۵_ راهداری و دیگر نهادها و گروه‌های اجتماعی تاثیر بسیار خوبی در کاهش خطرات و حوادث دارد؛ و لازم است با برنامه ریزی مدون و آمادگی کامل زمینه این نوع خدمات خداپسندانه را بیشتر کنیم.

وی گفت:از ۲۸ اسفند ماه سال جاری لغایت پایان روز ۱۷ فروردین سال ۹۸ تمام دستگاه‌های متولی امدادرسانی با هماهنگی و همدلی کامل و ارتباط بسیار نزدیک با پلیس ۱۱۰ منتظر استعلام و پاسخ برای حضور در صحنه های خدمات رسانی از طرف فرمانداری نباشند.

 زمان زاده با اشاره به اینکه رعایت قوانین و مقررات توسط مردم و دستگاه‌های متولی؛ ضامن سلامت و امنیت اجتماعی و تکریم مسافران و گردشگران است گفت : راهنمایی و ارشاد مردم و برخورد گرم و صمیمی مامورین قطعا رضایتمندی خداوند و مردم را به دنبال دارد.

وی گفت:امسال نیز مانند سال‌های گذشته ایستگاه توقف استراحت اضطراری و خدمات رسانی به مسافران در منطقه روستای اصفاک در محور مواصلاتی شهرستان طبس به بشرویه آماده‌سازی خواهد شد و پیش بینی می شود خدمات بهتری توسط بخش خصوصی به مسافران ارائه شود.

فرماندار بشرویه از دستگاه‌های متولی تامین اقامتگاه ها از جمله آموزش و پرورش و میراث فرهنگی هم خواست فضای بیشتری را برای اقامت مسافران نوروزی فراهم کنند.

 سرهنگ فاضل مریمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بشرویه با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت: طبق برآوردهای آماری شهرستان بشرویه در مسیر محورهای مواصلاتی استان‌های اصفهان_ کهگیلویه و بویراحمد_ فارس _یزد وتعدادی از استان های میانه کشور به مشهد مقدس قرار گرفته و شاهد گذر ترافیکی نسبتاً مطلوبی از این محورها هستیم؛ و می طلبد دستگاه‌های متولی امدادرسان آمادگی بیشتری را برای تامین امنیت سفر مسافران نسبت به گذشته داشته باشند.

 وی گفت مجموعه پرسنل نیروهای انتظامی؛ پلیس راه و راهور مصمم هستند؛ تا با هماهنگی و همراهی سایر نهادهای خدمات رسان با برنامه ریزی دقیق و مدون از بروز حوادث و تلفات جاده ای جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: با هدف هماهنگی و آمادگی کامل؛ امسال ارتباط صوتی بین دستگاه‌ها از طریق بی‌سیم علاوه بر تماس تلفنی فراهم کرده ایم و انتظار داریم دستگاه‌هایی که ارتباط صوتی بیسیم دارند حتماً اپراتور های خود را در آمادگی کامل برای تسریع در پاسخگویی نگه دارند.

 فرمانده انتظامی بشرویه با قدردانی از بخش خصوصی در راه اندازی کمپ گردشگری کویر زیبای بشرویه هم گفت: کویر زیبای بشرویه و تپه های ماسه بادی ظرفیت بسیار خوبی برای جذب مسافر و گردشگر دارد؛ و لازم است دستگاه‌های متولی امدادرسانی با کمک بخش خصوصی آمادگی خدمات رسانی را به مسافران و تورهای طبیعت گردی داشته باشند.

 در ادامه این نشست رئیس پلیس راه بشرویه از آمادگی پرسنل پلیس راه برای روان سازی ترافیکی در محدوده حوزه استحفاظی راه‌های شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: مصمم هستیم با گشت و نظارت در محورهای مواصلاتی و همکاری نهادهای امداد رسانی سفری ایمن و سالم را برای مسافران فراهم کنیم.

وی گفت: اولویت اصلی مأموران پلیس راه پیشگیری از بروز حوادث خطر ساز در محورهای مواصلاتی است و سعی می‌کنیم با رعایت تکریم ارباب رجوع و مسافران با ارشاد و راهنمایی و کمک به آنان از بروز حوادث ناگوار جاده ای جلوگیری کنیم؛ ولیکن با کسانی که بخواهند زمینه حوادث خطرناک و حادثه آفرین را با تخطی از قانون فراهم آورند برخورد جدی خواهیم کرد.

 وی از دستگاه‌های متولی امداد رسانی مثل هلال احمر _امداد خودرو_ اورژانس و نهادهایی که خودرو با چراغ گردان دارند خواست در ایستگاه هایی که مستقر شده‌اند و به خصوص در هنگام تاریکی هوا چراغ های گردان خود را روشن نگه دارند؛ چرا که این عمل باعث هوشیاری رانندگان در مسیر محورهای مواصلاتی شده و از بروز حوادث جلوگیری می‌کند.

 در ادامه این نشست بر آمادگی کامل آتش نشانی برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال_ آمادگی دستگاه‌های امدادرسان _روان سازی ترافیک توسط پلیس راه و راهور_ تسریع در حضور به موقع نهادهای امدادرسان در محل حادثه _ارتباط مستقیم و موثر با پلیس ۱۱۰ _تامین اقامتگاه های دائم و موقت توسط آموزش و پرورش و میراث فرهنگی برای مسافران _هماهنگی اداره اوقاف با هیات مذهبی برای اسکان مسافران اتوبوس هایی که احتمالاً دچار حادثه و یا سانحه شوند_ همکاری و تعامل شهرداری بشرویه و ارسک با نهادهای امداد رسان_ آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ جاده ای برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی تاکید و مصوب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.