محسنی بندپی ضمن تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی در شهرستان ری یادآور شد: باید ساماندهی مناسبی در سکونت‌ گزینی اتباع خارجی شهرستان ری صورت گیرد؛ چرا که حضور ۲۰۰ هزار اتباع خارجی در این منطقه می تواند به عنوان یک تهدید تلقی شود.

 سکونت بیش از حد اتباع در شهر ری تهدید تلقی می‌شود/ حوزه محیط‌زیست گریبان‌گیر اساسی‌ترین مشکلات

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جلسه شورای اداری شهرستان ری صبح امروز با حضور محسنی بندپی استاندار تهران، سید موسوی نماینده مردم پایتخت در مجلس شورای اسلامی، آیت الله شاهچراغی امام جمعه این شهرستان، جمالی پور فرماندار ری و اعضای شورا در محل فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه ضمن اشاره به سال ۹۷ و تحولات آن اظهار داشت: سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب ها و شرایط سخت اقتصادی و جنگ روانی تحمیل شده از سوی دشمنان انقلاب مقاومت به حضور مردم و تدابیر مقام معظم رهبری در راستای همگرایی و انسجام بیشتر سران قوا با سربلندی به پایان رسید و خوشبختانه شاهد شکست توطئه‌های استکبار ترامپ و ایادی آن بودیم.

وی افزود: دشمنان در سال ۹۷ مدام از تلخ کردن کام مردم و عدم برگزاری جشن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب سخن می‌گفتند و از هیچ اقدام و توطئه ای  علیه انقلاب و دستاوردهای نظام فروگذار نکردند. با این حال همه شاهد بودیم که جشن چهلمین سالگرد بلوغ و پیروزی انقلاب با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد و استکبار جهانی بار دیگر به شکست سیاست‌های خصمانه خود رسید.

مقام عالی دولت در استان تهران یادآور شد: اینکه ما بگوییم شرایط کنونی سخت نبوده و بر وفق مراد در حوزه های مختلف است برخلاف واقعیت جامعه خواهد بود، اما نباید از ذکر این واقعیت نیز غافل شویم که اگر همین فشارها و خصومت ها بر هر کشور دیگری از سوی  استکبار روا می‌شد، شاهد حذف آن کشور از عرصه هستی بودیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در راستای توسعه اشتغال و تولید در روستاها صورت گرفته و در بودجه اشتغال سال ۹۷ تمهیدات خوبی در حوزه روستایی اندیشیده شد. در راستای توسعه اشتغال و تولید در روستاها با همت و اهتمام دولت مجلس و اقدامات بانک های عامل بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان به به این امر اختصاص یافته و ۱۴۷ میلیارد تومان نیز به عنوان سهمیه استان تهران در نظر گرفته شد.

محسنی بندپی اظهار داشت: از مجموع ۱۳۲۰۰۰ شغلی که برای استان تهران در نظر گرفته شده حدود ۸۰ هزار شغل در استان ایجاد شد.

وی عنوان داشت: در سال ۹۸ بدون تردید اقدامات خصمانه و توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی تشدید خواهد شد و مسئولین باید با تدبیر و نظارت امر مقابله با این توطئه‌ها ورود جدی داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان تهران در ادامه ضمن اشاره به بحث عرضه محصولات دامی در بازار تصریح کرد: اگر به آمار نگاه گذرا داشته باشیم واردات گوشت قرمز و سفید نسبت به سال ۹۶ در سال جاری افزایش داشته اما در حوزه توزیع این محصولات گاهاً شاهد گلایه هایی از سوی مردم بودیم. باید نظارت و رصد بازار را تشدید کنیم تا هیچ یک از شهروندان استان تهران از کالاهای اساسی محروم نباشد. همچنین باید با همراه دستگاه قضایی اقدامات نظارتی را در عرضه محصولات به مردم افزایش دهیم تا با برخورد شدید با اخلالگران بتوانیم ثبات را به بازار ببخشیم. چرا که نظارت همه جانبه یکی از اولویت‌های مهم و اساسی استانداری تهران خواهد بود.

استاندار تهران یادآور شد یکی از مشکلات اساسی شهرستان ری به عرصه زیست محیطی باز می‌گردد که متاسفانه در برخی حوزه‌ها شاهد وضعیت بحرانی در این منطقه هستیم. به عنوان نمونه بالغ بر ۳۵ میلیون مترمکعب پساب از سمت سرخه حصار و فیروز آباد به سمت شهرستان ری سرریز می شود که همین مسئله مشکلاتی را برای مردم منطقه به وجود آورده است و باید نسبت به حل این مشکلات توجه و اهتمام جدی داشته باشیم.

محسنی بندپی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی در شهرستان ری یادآور شد: باید ساماندهی مناسبی در سکونت گزینی اتباع خارجی در شهرستان ری صورت گیرد؛ چرا که حضور ۲۰۰ هزار اتباع خارجی در این منطقه می تواند به عنوان یک تهدید تلقی شود.

استاندار تهران در ادامه همچنین یادآور شد: بالغ بر سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در شهرستان ری فرصت ارزنده‌ای برای اشتغال بوده و می‌تواند تهدیدی نیز در حوزه آلایندگی در منطقه باشد بر این اساس باید واحدهای صنعتی را منظم کنیم که نسبت به ساماندهی وضعیت تصفیه آب آلاینده ها اقدام کنند.

محسنی بندپی عنوان داشت کمبود تخت بیمارستانی یکی از مشکلات این منطقه و شهرستانهای استان تهران است چرا که به لحاظ سرانه تخت های بیمارستانی در شهرستان های استان شاهد یک محرومیت تاریخی است.

وی افزود : در بحث سرانه فضاهای آموزشی نیز میانگین کشوری  ۲۴ دانش آموز در هر کلاس بوده و این در حالیست که این رقم در استان تهران ۳۴ دانش آموز و در شهرستان ری ۳۶ دانش آموزر است که نیازمند تدابیر جدی است.

استاندار تهران همچنین یادآور شد:شهرستان ری با وجود حرم مطهر عبدالعظیم حسنی و بارگاه امام راحل ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری مذهبی داشته و باید برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص توسعه گردشگری مذهبی تاریخی و فرهنگی در این منطقه داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص رسیدگی به وضعیت مرکز دفع پسماند آرادکوه اظهار داشت:در این خصوص مکاتبات لازم با دستگاه ها و نهادهای ذیربط صورت گرفته و بر اساس دستور ریاست محترم جمهور مقرر شده تا شاهد انتقال این مرکز به فاصله ۱۰۰ کیلومتری از پایتخت باشیم.

وی عنوان کرد: وجود نمایشگاه شهر آفتاب با بهره‌مندی از ظرفیت های بین المللی در این منطقه فرصت خوبی برای توسعه شهرستان ری بوده و باید از ظرفیت آن به شکل شایسته و ارزنده استفاده کنیم.

استاندار تهران همچنین تصریح کرد: در این استان نقاط قوت ضعف و تهدید هر شهرستان به شکل مستقل شناسایی و رصد شده و برنامه ریزی های آتی برای توسعه مناطق مختلف استان تهران با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت صورت می‌گیرد.

محسنی بندپی همچنین در ادامه ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری نیز اظهار داشت: رهبر انقلاب در این بیانیه به مقوله های علم دانش و خلاقیت اشاره داشته و باید نسبت به علمی کردن اقدامات خود در حوزه های مختلف دقت نظر شایسته داشته باشیم چرا که به عنوان نمونه اگر امروز دشمن جرأت تعرض به ایران عزیز را ندارد این مهم پاسخ دستیابی متخصص سینه نظامی کشور به دانش موشکی و اهتمام دانشمندان متعهد و متخصص کشور در حوزه دانش صلح آمیز هسته ای بوده است.

وی در پایان نیز ضمن تأکید بر لزوم توجه به اخلاق و برخورد مناسب با مراجعین دستگاه‌های مختلف اجرایی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار روزانه حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر از هموطنان به ادارات و دستگاه های مختلف مراجعه می‌کنند و بر همین اساس باید برخورد مناسب توام با ضوابط اخلاقی بر مردم داری را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.