رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سفر «بشار اسد» به تهران به دلیل مسائل امنیتی، سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم گیری شد.

واعظی: درباره سفر "اسد" به تهران، لحظه‌ای تصمیم گیری شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ظهر امروز در حاشیه نشست هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره حواشی مطرح شده پیرامون استعفای وزیر امور خارجه و عدم حضور او در جلسه دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه، گفت: درباره خود استعفا همه صحبت کردند اما آنچه که درباره عدم حضور آقای ظریف در جلسه دیدار رؤسای جمهور مطرح شده باید بگویم که اگر دوستان ما بتوانند شرایطی که امروز در سوریه وجود دارند را خوب تجسم کنند و مسیری که رئیس جمهور سوریه برای آمدن به ایران طی کند را بشناسند و بدانند که فضا دست چه کسی است، مقداری قضاوت کردن برایشان راحت‌تر می‌شود.

وی افزود: سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی، سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم گیری شد؛ نه قرار بر آن بود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران نیز دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در نهاد ریاست جمهوری و دفتر رئیس جمهور هیچ کس مطلع نبود، اظهار داشت: این حرفی که زده می‌شود مبنی بر اینکه دفتر رئیس جمهوری باید با آقای ظریف موضوع را اطلاع می‌داد باید بگویم که خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت، یعنی من همان لحظه‌ای که آقای اسد وارد حیات ریاست جمهوری شد متوجه شدم که میهمان ما کیست.

واعظی اضافه کرد: دلیل آنکه من تا کنون در این باره صحبت نکرده‌ام آن است که نمی‌خواستم به هیچ وجه وارد فضایی شوم که در آن به دنبال مقصر باشم؛ حضور ظریف در دولت آنقدر برای من اهمیت دارد که اینکه گفته شود خطایی در دفتر رئیس جمهوری یا نهاد ریاست جمهوری شده است ارزش کمتری برای من دارد.

وی گفت: بر همین اساس فکر می‌کنم که در این قصه در دفتر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری هیچ کسی نه مقصر است و نه از موضوع اطلاع داشته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.