علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان مدعی است در کارش نگاه بالا به پایین ندارد و از صحبت‌های اساتید خود بهره می‌برد.

 فغانی: قلعه‌نویی می‌گوید به داوران لطف دارد ولی با مصاحبه‌هایش یک شهر را علیه داور می‌کند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در گفت‌وگوی با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره صحبت‌های قلعه‌نویی و اینکه گفته است داوران جواب صحبت‌های او را بدون مطالعه داده‌اند، اظهار داشت: ما اصلاً بحثی با آقای قلعه‌نویی نداشتیم و خدای نکرده توهینی هم نبوده است. بعد از صحبت‌های آقای قلعه‌نویی یکی از دوستان زنگ زد و گفت که آقای قلعه‌نویی گفته است من از داوران نمی‌گذرم. این بحث شخصی است. من که به طور حرفه‌ای کار می‌کنم، اگر بخواهم به این موضوع فکر کنم که افراد از من می‌گذرند یا نه، نمی‌توانم کار کنم. شما ببینید یک قاضی هم که علیه یک نفر رأی می‌دهد، خانواده‌  آن فرد هم ممکن است تا آخر عمر راضی نباشند و این موضوع مشکلی به وجود نمی‌آورد. آقای قلعه‌نویی همیشه لطف داشته است، ولی شرایطی هم بوده که با مصاحبه‌های خود هجمه‌هایی علیه داوری به وجود آورده و حتی یک شهر را علیه داور کرده است.

در این گفت‌وگوی تلفنی که همزمان امیر قلعه‌نویی هم روی خط برنامه «تهران ورزشی» بود، فغانی در پاسخ به این صحبت که سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت یکی از هجمه‌هایی که علیه داوری مطرح شده است را بگوید، عنوان کرد: یکی از موارد، سال گذشته و در بازی سپاهان و ذوب‌آهن بود که من به هیچ وجه عنوان قبول ندارم که در دو گل دریافتی سپاهان مقصر بوده‌ام. یک مورد را کمک داور آفساید گرفته بود که من مقصر نبودم و یک گل هم که شما اعتقاد داشتید خطا بوده، ولی من چنین اعتقادی نداشتم. در همین بازی اخیر سپاهان - پرسپولیس هم که بعد از این بازی من را قلدرخان قلمداد کردند، همان کارشناسی که آقای قلعه‌نویی قبول دارد یک پنالتی هم به نفع پرسپولیس که روی عالیشاه اتفاق افتاده بود، اعلام کرده بود.  

وی افزود: ما منکر اشتباهات داوران نیستیم. من در همان بازی سپاهان - پرسپولیس هم به سرمربی سپاهان محترمانه تذکر دادم. درباره رفتارهای سرمربی تیم فوتبال سپاهان چندین بار بحث شده است. ایشان یک چارچوبی در مربیگری‌اش دارد و یک قلدری برای خودش، من هم در کارم یک چارچوبی دارم. اینکه ایشان بگوید من قلدرخان فوتبال هستم، درست نیست. من جوابی به این صحبت‌ها ندادم.  من همیشه گفته‌ام که با کسی مشکلی ندارم.  

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان افزود: اینکه داوران چهار پست اینستاگرامی می‌گذارند، هجمه است؟ پس اسم کارهایی که آقای قلعه‌نویی انجام می‌دهد،  چیست؟ بعد از صحبت‌های ایشان خبرنگار به ما زنگ زده است و ما هم صحبتی کرده‌ایم. الان هم مشکلی با خاطرات آقای قلعه‌نویی نیست. حتی زمانی که خبرنگاران گفتند شما لفظ قلدرخان استفاده کردید ما حرفی نزدیم. من در مورد ایشان صحبت نکردم، ولی گفتم که تمام کسانی که گفته‌اند فوتبال فاسد است دودستی به آن چسبیده‌اند. همه اشتباه دارند، ولی ایشان بعد از بازی فولاد خوزستان - سپاهان مصاحبه می‌کند که ما هشت امتیاز از دست دادیم! حتی در بازی سپاهان و نساجی داور خطای بیرون از محوطه را پنالتی گرفت، ولی ما می‌گوییم جایی هم که به نفع‌تان هست بگویید. هیچ‌کدام از این کارها مهندسی شده نیست.  

فغانی درباره این موضوع که سرمربی سپاهان عنوان کرد که او بعد از مسابقات جام جهانی، در قضاوت‌هایش نگاه از بالا به پایین داشته است، گفت: من همیشه صحبت‌هایی که اساتید می‌کنند و فکر می‌کنم به کارم تأثیرگذار باشد استفاده می‌کنم و گوش کرده‌ام که توانستم تا اینجا پیش بیایم. همیشه سعی کرده‌ام که این نگاهی که از بالا به پایین می‌گویند را نداشته باشم.  

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.