کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا اجازه تولد افراط گرایی را داده و در این زمینه سرمایه گذاری می‌کند.

مرندی: نامه‌های رهبری به خوبی برای جوانان غربی تبیین شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمد مرندی کارشناس مسائل بین الملل در نشست علمی "تروریسم درد مشترک" با تمرکز بر بررسی ابعاد حمله تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند که صبح امروز(دوشنبه) در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:فاجعه ای که به تازگی در نیوزیلند رخ داد اتفاق جدیدی نیست چرا که پیش از این شاهد حملات متعدد پهپادهای آمریکا و نقش آنها در کشتار مردم افغانستان و حتی بد تر از آن در سوریه  و لیبی هم بوده ایم.

وی بیان کرد:  متاسفانه تعداد بالای چنین جنایت هایی در جهان حساسیت ها را کم کرده و دیگر این اقدامات حتی برای خود ما هم عادی شده است.

مرندی ادامه داد:در همین راستا هم می توان گفت که یازده سپتامبر هم نتیجه رفتارهای خود آمریکا بود و حتی هیولایی مانند صدام و نقش آن در کشتار مردم حلبچه نیز متاثر از رفتارهای سیاست مداران کاخ سفید بوده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی افشاگران سیاست‌های آمریکا مانند آسانژ زندانی هستند در حالی که افرادی که عاملی اصلی فجایع بوده اند آزادانه زندگی می‌کنند. تبعیض به قدری در جامعه آمریکا وجود دارد که دیدن شبکه المنار جرم محسوب می‌شود. علاوه براین بسیاری از کشورهایی که امروز مخالف سیاست های ترامپ هستند همچنان مانند برده از تصمیمات او در مسائلی نظیر ونزوئلا حمایت می‌کنند.

مرندی تاکید کرد:خود آمریکا اجازه تولد افراط گرایی را می‌دهد٬ در این زمینه سرمایه گذاری می‌کند و سپس دست به ایجاد رعب و وحشت در جهان می زند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت:مشکل اصلی در بحث گسترش تروریسم استثنا گرایی و نگاه‌های شرق شناسانه آمریکا و اروپا است که موجب نگاه از بالا به پایین شده است. زمانی که جنایتی نظیر گوانتانامو  رخ می‌دهد و نقش آمریکا در آن مشخص می‌شود آن‌ها ادعا می‌کنند که چنین امری در مخالفت با ارزشهای آنها بوده  است.

وی ادامه داد:عده‌ای در حالی برای کشتار در فرانسه شمع روشن می‌کنند که در برابر جنایات در عراق و افغانستان سکوت کرده اند.

در ادامه این نشست جعفر درونه قائم مقام ستاد نشر پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی٬ گفت: نژاد پرستی خود را در چهره‌های جدید نشان داده است و غرب مجددا به دنبال احیای جنگ صلیبی هستند به طوری که شاهد پیگری این روند بعد از یازده سپتامبر هستیم.

درونه بیان کرد:عاملین جنایات تروریستی خود را دست پرورده یک استاد و دانشمند نمی‌دانند بلکه الگوی آن‌ها یک سیاست مدار افراطی و عمل گراست. از سوی دیگر گفته می شود که مهم‌ترین دلیل سکوت جهان اسلام اسیر شدن در دو گانه تروریسم خوب و بد است و قطعا روشنفکران جهان اسلام در شرایط کنونی وظیفه مهمی دارند و لازم است که نامه‌های رهبری به خوبی برای جوانان غربی تبیین شود.

همچنین محمد عبدالهی عضو ستاد نشر پیام رهبری به جوانان غربی هم در نشست علمی تروریسم درد مشترک خاطرنشان کرد:رهبری در نامه خود تصریح کرده اند که غربی‌ها تاریخ سازی کردند و بسیاری از سوی آنها موارد وارونه جلوه داده شده است.

وی بیان کرد:باید ذهن جوانان غربی در خصوص اسلام روشن شود. در دنیای غربی بازی رسانه‌ای موجب شکل گیری استانداردهای دو گانه شده است به طوری که بسیاری از اتفاقات کاملا با تکنیک‌های سانسور٬ وارونه جلوه داده می‌شود.

وی افزود:تروریسم یک واقعیت است و باید مذموم شمرده شود، اما برخی از آن‌ها با خط کش آمریکا با دو قسمت خوب و بد تقسیم می‌شود.

 عضو ستاد نشر پیام رهبری گفت: باید بر اساس نامه رهبری به ریشه چنین تفکرات خشونت آمیزی نسبت به مسلمانان توجه شود چراکه فرد جنایت کار در نیوزیلند خود قربانی تفکر آمریکایی و اسلام هراسی است.

وی ادامه داد:بسیاری از فجایع در غرب عادی سازی شده است و آن‌ها به راحتی از کنار این مسائل عبور می‌کنند. تفکری در غرب وجود دارد که از مسلمانان تصویر درستی را ترسیم نکرده و از آن‌ها افرادی خطرناک ساخته است. علاوه براین ریشه چنین تفکراتی از استثناگرایی غرب نشات گرفته و آن‌ها به دنبال بازار برای سلاح‌های خود هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.