مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مجموعه های فرهنگی تاریخی آرامگاه های فردوسی ، نادری، عطار و خیام به همراه موزه بزرگ به سامانه فروش بلیط الکترونیکی مجهز شدند.

راه اندازی سامانه فروش بلیت الکترونیکی ۵ مجموعه تاریخی فرهنگی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ابوالفضل مکرمی فر  با اعلام این خبر افزود:  در فاز اول مجموعه های فرهنگی تاریخی استان خراسان رضوی به دستگاه خرید الکترونیکی بلیت مجهز شده اند و در فاز بعدی دیگرمراکز به این دستگاه ها مجهز خواهند شد.

 وی یادآورشد: این مجموعه های فرهنگی تاریخی جزو پربازدید ترین جاذبه های فرهنگی تاریخی استان خراسان رضوی هستند.

مکرمی فر اظهار کرد: افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و الکترونیکی کردن بلیت سایت های تاریخی نیز اقدامی در این راستا است.  

وی گفت: پیش از این فروش بلیط به صورت دستی انجام می شد که علاوه بر نیروی انسانی بسیار زیاد، رضایت مندی کافی برای گردشگران ایجاد نمی کرد، با راه اندازی سامانه فروش الکترونیکی در چند مجموعه فرهنگی تاریخی دیگر استان ها اکنون در خراسان رضوی شاهد بهره برداری از این سامانه فروش بلیت هستیم.

وی افزود: راه اندازی این سامانه صحت و سلامت کار را ارتقا می دهد و باعث افزایش سطح ارائه خدمات به گردشگران می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه گردشگران در سراسر دنیا بلیت اماکن و سایت های تاریخی را به عنوان یادگاری نگهداری می کنند، تمهیداتی پیش بینی خواهد شد تا بلیت الکترونیکی به گونه ای باشد که امکان نگهداری آن وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: استفاده از ابزارهای نوین برای افزایش سطح خدمات و ارتقای کیفیت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و تلاش داریم با ابزارهای نرم افزاری تاریخ را در اینجا بازگو کنیم چراکه باید از حداکثر تکنولوژی برای بازگو کردن تاریخ به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.