امروز نمایندگان ۴ نهاد ناظر قیمت انواع میوه و محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران را ابلاغ کردند که تا ۵ فروردین معتبر خواهد بود.

قیمت انواع محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران + صورت‌جلسه قیمت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، امروز نماینده جهاد کشاورزی تهران، کارشناس اتحاد فروشندگان میوه و سبزیجات تهران، کارشناس اتحادیه بارفروشان، مسئول واحد بازرسی و نظارت اصناف میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران، در دو روز مانده به عید قیمت عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران را تعیین و طی صورت جلسه‌ای اعلام کردند. این قیمت‌ها از امروز ۲۷ اسفند تا ۵ فروردین معتبر است و در میدان میوه و تره‌بار مرکزی تهران به فروش می‌رود.

در نمونه قیمت میوه‌هایی که معمولا در ایام عید مصرف می‌شود به این شرح است، هر کیلو انار کیلویی حداقل ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان تعیین شده و انار ممتاز هم کیلویی ۱۰ هزار تومان تهیه شده است. پرتقال تامسون شمال کیلویی ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است و قیمت پرتقال ممتاز هم ۶۵۰۰ تومان تعیین شده است. هر کیلو پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و پرتقال ممتاز درجه یک ۱۰ هزار تومان است. پرتقال خونی جنوب ۵ تا ۷ هزار تومان و پرتقال خونی شمال ۴ تا ۶ هزار تومان و پرتقال رسمی شمال ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان کشف قیمت شده است.

همچنین هر کیلو لیمو شیرین ۳ تا ۴ هزار تومان و موز ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. نارنگی بندری بین ۹۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تومان، نارنگی پیچ ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و نارنگی تانجلو ۴ تا ۵ هزار تومان و نارنگی تخم پاکستانی ۶ تا ۸ هزار تومان کشف قیمت شده است.

در این صورت جلسه عنوان شده است قیمت‌های عمده‌فروشی فوق به منظور نظارت و کنترل قیمت عمده و خرده‌فروشی رصد و تعیین شده و به منزله خرید از تولیدکننده نیست. قیمت‌های مذکور بر اساس استعلام روزانه بارفروشان معتمد میدان مرکزی میوه و تره بار تهران و اعمال نظر کارشناسان اتحادیه بارفروشان جهاد کشاورزی و اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات تهران کشف شده و به تأیید مسئول واحد بازرسی و نظارت اصناف میدان مرکزی میوه و تره بار تهران رسیده است.

نرخ های اعلام شده باید از سوی تمام فروشندگان عمده،‌صاحبان حجره و همکاران صنفی رعایت و در فاکتور فروش معتبر درج شود.

فروشندگان باید فاکتور سربرگ‌دار به نام صاحب حجره پس از مهر و امضا به خریدار تحویل دهند. بارفروشان و میوه‌فروشان می‌توانند جهت دریافت نرخ نامه یا استعلام قیمت با اتحادیه متبوع خود ارتباط برقرار کنند و تلفن‌های ضروری ۵۵۰۲۹۲۶۸ اتحادیه بارفروشان، ۵۵۰۲۹۵۰۹ و ۱۲۴ بازرسی و نظارت میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شده است.

در توضیح نرخ ممتاز که در این صورت جلسه ذکر شده آمده‌ است این نرخ مربوط به میوه و تره بار دست‌چین شده و لوکس می‌باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.