منابع خبری از تیراندازی در یکی از شهرهای هلند که به زخمی شدن شماری منجر شده است، خبر می‌دهند.

تیراندازی در هلند شماری زخمی بر جای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، تیراندازی امروز دوشنبه در یک قطار شهری واقع در شهر «اوترخت» هلند شماری زخمی بر جای گذاشت.

بنابر گزارش روزنامه «دیلی‌میرور»، پس از اینکه مردی در قطار شهری  یکی از مناطق پرازدحام «اوترخت» به روی چندین نفر آتش‌ گشود، پلیس ضد ترور در محل حاضر شد.

در پی این واقعه دو فروند بالگرد امدادی به محل اعزام شدند. پلیس گزارش‌ها مبنی بر زخمی شدن شماری را تائید کرده است. برخی گزارش‌های غیر رسمی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن هفت تا نه نفر خبر می‌دهند با این حال پلیس هنوز هیچ  آماری را تائید نکرده است.

«کستر» یکی از شاهدین گفته است که در پی تیراندازی، یک زن جوان روی زمین افتاده بود و فریاد می‌زد: «من کاری نکردم.» این فرد می‌گوید که از سر کار بر می‌گشته و پشت چراغ قرمز توقف کرده بود که این واقعه رخ داد. چهار مرد به سرعت به سمت زن رفتند و تلاش کردند که او را از محل دور کنند و در این حین او  دوباره صدای تیراندازی شنید در همین حین، مردها اجازه دادند که زن برود.

کستر گفته که  سپس دو نفر از افرادی که تیراندازی کردند به سمت بیمارستانی قدیمی که در همان نزدیکی قرار داشت رفتند و بقیه هم به سمت یک مرکز خرید رفتند.

هنوز علت این حادثه مشخص نشده  و پلیس در همین رابطه بیانیه‌ای منتشر کرده است با این مضمون: تیراندازی در منطقه «اکتبرپلین ۲۴ واقع در اوترخت رخ داد. این واقعه حدود ۱۰:۴۵ دقیقه گزارش شد. چندین نفر زخمی و نواحی اطراف محاصره شده‌اند و  ما در حال بررسی این موضوع هستیم.» پلیس همچنین امکان تروریستی بودن تیراندازی امروز را بررسی می‌کند.

«یوست لانشاگه» سخنگوی پلیس در این مورد گفت: «چندین تیراندازی در قطارشهری رخ داد و چندین نفر هم زخمی شدند. بالگردها در محل حضور دارند و هیچ فردی دستگیر نشده است.»

هم‌اکنون نیروهای امدادی در محل حضور دارند. همچنین حرکت‌قطار شهری در این منطقه متوقف شده است و مشخص نیست که چه زمانی از سر گرفته خواهد شد. مدارس هم در این شهر تعطیل شده‌اند همچنین تدابیر امنیتی اطراف ساختمان‌های دولتی و بین‌المللی در لاهه تشدید شده‌اند.

در پی انتشار این خبر، «مارک روته» نخست‌وزیر هلند  از تصمیم دولت برای برگزاری نشست اضطراری خبر داد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.