فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه ۴۸۱ مقر انتظامی پاسخگوی ماموریت‌های مردم در نوروز ۹۸ هستند، گفت: در سراسر استان بالغ بر ۲۰ هزار نیروی ما در طرح نوروزی حضور دارند.

 ۴۸۱ مقر انتظامی پاسخگوی ماموریت‌های مردم در نوروز ۹۸ هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمد کاظم تقوی در نشست خبری که در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: پلیس همه تمهیدات و ابزارهای خود را به کار می‌گیرد تا مردم ایام اخر سال با حوادث کمتری مواجه باشند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه جرایم رایانه‌ای انواع نوظهوری از جرم هستند، افزود: خانواده‌ها نظارت کمتری در حوزه فضای مجازی دارند و تاثیرپذیری افراد از فضی مجازی بسیار زیاد است، این موضوعات سبب شد که طی سال‌های گذشته با افزایش ۱۱۵ درصدی این جرایم در این استان باشیم.

وی افزود: با این حال با استقرار پلیس فتا در برخی شهرستان‌ها سبب شد تا در کنترل این جرایم موفقیت ۱۳۰ درصدی را کسب کنیم.

سردار تقوی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۹ قتل اتفاق افتاد، ادامه داد: ۱۱۷ مورد از این جرایم کشف شد و امیدواریم در روزهای باقیمانده سال بقیه این موارد نیز کشف شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲ مورد سرقت مسلحانه در سال ۹۷ ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۷ مورد افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: البته حدود نیمی از این سرقت‌ها با اسلحه واقعی نبوده است.

سردار تقوی با بیان اینکه کمبود اعتبارات و منابع مالی و همچنین سیاست‌های انقباضی برای به کارگیری نیروی انسانی، ماموریت ما را مصاعف کرده است، گفت: به همین دلیل بیش از گذشته نیازمند همراهی مردم هم در حوزه رعایت قانون و هم در اعلام گزارش‌های تخلفات هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به روان شدن ترافیک در سطح مشهد نیز اشاره کرد و گفت:  تلاش خوبی با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با ترافیک صورت گرفت و اتفاقات مبارکی در این زمینه رخ داد.

وی درخصوص توقف طرح ایزوله کردن مسیر بی آرتی در محدوده میدان توحید تا چهارراه ابوطالب، بیان کرد: اگر طرح با شرایطی که گذاشته‌ایم و کسب رضایت کسبه و اهالی آنجا اجرا شود، مسلما در اجرای آن منافعی وجود دارد.

سردار تقوی با اشاره به اینکه در مسیری در نظر گرفته شده برای نرده‌گذاری در آینده خطوط مترو اضافه می‌شود که به کاهش بار ترافیکی محدوده کمک می‌کند، ادامه داد: افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی مورد موافقت ما نیز است، اما باید مسائلی مانند نارضایتی اجتماعی نیز در نظر گرفته شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: درباره این موضوع اخیرا درخواستی نداشته‌ایم که در دستور کار ما اکنون قرار ندارد.

وی به محدودیت‌های ترافیکی در اطراف حرم مطهر در زمان تحویل سال نو اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که حداکثر محدودیت‌ها را اعمال کنیم تا تردد مردم تسهیل شود.

سردار تقوی با بیان اینکه در ایام نوروز ۴۱۶ تیم، ماموریت‌های ۱۱۰ را به صورت جداگانه انجام می‌دهند، افزود: ۴۸۱ مقر انتظامی پاسخگوی ماموریت‌های مردم در طول این ایام هستند و در سراسر خراسان رضوی بالغ بر ۲۰ هزار نیروی ما در طرح نوروزی حضور دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.