فهرست سرمایه‌گذاران فیلم‌های حاضر در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شده که حاوی نکات جالب توجه است.

اعلام اسامی سرمایه‌گذاران فیلم‌های جشنواره فجر + چند نکته

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین،  سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، اطلاعات فیلم‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر بر اساس نام فیلم، تهیه‌کننده،کارگردان و سرمایه‌گذار را در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، منتشر کرده و یادآور شده است: اطلاعات این فهرست بر اساس اعلام تهیه کننده به سازمان سینمایی است و درباره فیلم‌هایی که سرمایه‌گذار اعلام نشده، تهیه‌کننده هنگام اخذ پروانه نمایش ملزم به اعلام کتبی به سازمان سینمایی است.

این فهرست حاوی نکات جالب توجه است. به عنوان مثال، شرکت «توسکا» که اسپانسری بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی را با شماره‌گیری «ستاره مربع» بر عهده دارد، جزء سرمایه‌گذاران فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی است. طبق اطلاعات این گزارش، رضوی در فیلم «بنفشه آفریقایی» هم سرمایه‌گذاری کرده است.

«فردین خلعتبری» آهنگساز معروف فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، به حوزه سرمایه‌گذاری فیلم ورود کرده و سرمایه‌گذار «جمشیدیه» بوده است.

نام «مرتضی اصفهانی» مشاور امنیتی فیلم‌های بادیگارد، ماجرای نیمروز و شبی که ماه کامل شد، در میان سرمایه‌گذاران فیلم  «غلامرضا تختی» به چشم می‌خورد.

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» به عنوان سرمایه‌گذار این فیلم پرافتخار اعلام شده و خبری از سرمایه‌گذاران بومی نیست. پیش‌تر روابط عمومی فیلم اعلام کرده بود که تمامی حقوق و مالکیت این محصول فرهنگی در اختیار محمدحسین قاسمی (تهیه‌کننده) و نیز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بومی سیستان و بلوچستان است.

نام سرمایه‌گذاران انیمیشن‌های شب آفتابی، بنیامین و آخرین داستان اعلام نشده است. فیلم‌های سینمایی «آشفته‌گی»، «سمفونی نهم»، «ایده اصلی» و «سونامی» هم چنین وضعیتی دارند. نام سرمایه‌گذار فیلم «جان‌دار» هم اعلام نشده است؛ عوامل فیلم حضور محمد امامی در این پروژه را قویاً رد کرده‌اند.

محمدصادق رنجکشان میلیاردر حاشیه‌ساز هم در دو فیلم «متری شیش و نیم» و «سرخ‌پوست» سرمایه‌گذاری کرده است.

در ادامه فهرست کامل سرمایه‌گذاران فیلم‌های حاضر در جشنواره ۳۷ فجر را مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.