وزیر رفاه خروج از بنگاه داری و واگذاری دستگاه های اقتصادی در مجموعه این وزارتخانه را از برنامه ها و موضوعات قابل پیگیری خود برای سال ۹۸ برشمرد.

 پیگیری سیاست خروج از بنگاه‌داری وزارت رفاه در سال ۹۸

به گزارش گروه بجتماعی قدس آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر رفاه، کار امور اجتماعی در جلسه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، فساد را به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش فقر و بیکاری عنوان کرد و مهمترین  اولویت مسائل کشور را در همین زمینه، مبارزه با فساد برشمرد و گفت: فساد یکی از عوامل مهم در افزایش فقر و بیکاری است.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط یکی از موسسات معتبر داخلی، ۸۵ درصد مردم معتقدند که مبارزه با فساد باید در اولویت اول مسئولین کشور قرار گیرد. این بدین معناست که این فرض تبدیل به وجدان عمومی جامعه شده است.

وزیر رفاه با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم معتقدند که افزایش فساد، بر میزان فقر تاثیر دارد گفت: همچنین ۸۳ درصد از مردم معتقدند که فساد تاثیر زیادی بر اشتغال دارد و افزایش فساد با کاهش اشتغال همراه است. یافته های علمی نیز این امر را تایید می کند و با افزایش فساد، فقر و بیکاری نیز افزایش یافته است.

شریعتمداری در ادامه گفت: خروج از بنگاه داری و واگذاری دستگاه های اقتصادی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان یکی از اولویت هایی که رئیس جمهور هم بر آن تاکید ورزیده، از برنامه ها و موضوعات قابل پیگیری خود برای سال ۹۸ برشمرد و گفت: مدیریت در دستگاه های اقتصادی باید به بخش تخصصی اش در دولت واگذار شود.این وزارتخانه باید سهام خرد داشته باشد که از محل سود بیمه شدگان بهره مند شود. غیر از این صد در صد غلط است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.