رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد.

مصوبه افزایش ۷ درصدی قیمت آب و برق ابلاغ شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دقایقی قبل در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید شده است، اظهار داشت: دولت مساعی خود را به توسعه این شبکه و برطرف کردن خلاءهای موجود در زیرساخت‌های کشور معطوف کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: باید سعی کنیم زمینه بهره برداری بهتر مردم از شبکه ریلی را فراهم کنیم؛ در همین راستا طی دو سال گذشته چهار مرکز استان به شبکه ریلی سراسری متصل شدند.

وی ادامه داد: در این بخش باید نگاهی هم به آینده داشته باشیم، از این رو در اوایل سال آتی شاهد اتصال شبکه ریلی از میانه به بستان آباد و ایل گولی خواهیم بود.

نوبخت با اشاره به تفاهم نامه‌ای که امروز به امضا رسید، گفت: برای الحاق ۹۷۴ ریل باس، لکوموتیو و واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور، ۱,۹۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به میزان تصادفات جاده‌ای طی ۴۸ ساعت گذشته، اظهار داشت: باید در کنار انتظار توسعه جاده‌ها، از حمل و نقل ریلی به صورت سالم استفاده کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.