تجربه چهل سال گذشته نشان داده هر کجا مردم در صحنه بوده اند، حضور پر رنگ آنها به تسریع و تحقق امور کمک کرده و نسخه شفابخش مشکلات بزرگ و کوچک بوده است.

بیانیه گام دوم؛ مرور چهل سال عزت، ترسیم آینده‌ای پر افتخار

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، بیانیه گام دوم انقلاب، منشوری جامع از سوی مقام معظم رهبری است که در ارتباط با سه مقطع زمانی پیش از انقلاب، چهل سالگی انقلاب و چشم انداز انقلاب خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان انتشار یافته است.
بیانیه گام دوم، حاوی نکاتی است که در صورت تبیین و اجرای کامل، به منزله سند توسعه و تحول همه جانبه برای کشور عمل خواهد کرد و روح امید را، نه تنها در کالبد افراد دغدغه مند این نظام، بلکه در کالبد یکایک هواخواهان فرهنگ مقاومت در جای جای جهان، بیش از پیش خواهد دمید.
ولی به آینده امیدوار است و اتفاقا در زمانی که برخی از مسئولان، داد ناتوانی و ضعف سر داده اند، از موضع اقتدار و امید روشن سخن می گوید. این بار هم، در اربعین انقلاب اسلامی، دم مسیحایی رهبر امت، جان دوباره ای به پیکره انقلاب اسلامی و نهضت جهانی مقاومت داد و تار و پود بسیاری از طراحی های پیچیده دولت های غربی را از هم گسست. اساس طراحی دشمن، ایجاد و تقویت حس ناامیدی در آحاد ملت و به ویژه جوانان است، از همین روست که بیانیه راهبردی رهبر انقلاب خطاب به ملت و به ویژه جوانان انتشار یافت و برنامه های جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین الملل را دچار فروپاشی نمود.
بیانیه گام دوم تنها برای امروز و این ماه و امسال نیست، ابعاد و اثرات این نامه قطعا در آینده بیشتر نمایان خواهد شد.
آنچه برای عموم مردم و دلسوزان این نظام و انقلاب ضرورت دارد، این است که یک به یک بندها و موارد این منشور را از مسئولان مطالبه نمایند. تجربه چهل سال گذشته نشان داده هر کجا مردم در صحنه بوده اند، حضور پر رنگ آنها به تسریع و تحقق امور کمک کرده و نسخه شفابخش مشکلات بزرگ و کوچک بوده است. در همین راستا، بیانیه مقام معظم رهبری باید در مرحله نخست به گفتمان و سپس به مطالبه عمومی آحاد مردم از مسئولین تبدیل شود.

بیانیه گام دوم، گفتمان انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن، تحول، عدالت خواهی، نقشه راه و در حقیقت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است. منشوری که خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را در دو بعد دنیوی و اخروی به صورت همزمان پیگیری کرده است. همه گروه ها و دستگاه ها، می بایست در جهت تبیین، تحلیل، تجویز، ترویج و تحقق گام های عملیاتی این سند درخشان چهل سالگی انقلاب، قدم بردارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.