اولین جشن نوروزگاه های خراسان رضوی با حضور مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم از فریمان آغاز شد.

 آغاز اولین جشن نوروزگاه های خراسان رضوی از فریمان

به گزارش قدس آنلاین، احمد دیناری معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان  رضوی دراین مراسم که شامگاه دوشنبه این هفته در برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: جشن های نوروزگاه، پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس ایران است.

وی ادامه داد: جشن های نوروزگاه در گذشته به صورت محدود در مشهد و چند شهرستان برگزار می شد اما امسال از ۲۷ اسفند آغاز و تا ۱۳ فرودین،    ۱۶۸ جشن نوروزگاه شهرستان استان خراسان رضوی برگزار می شود.

دیناری با اشاره به همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان و استان درمیزبانی از زائران و گردشگران اظهار کرد: همدلی و همکاری خوبی بین دستگاه ها برای ایجاد شادی و نشط و پاسداشت آئین ها شکل گرفته که قابل تقدیراست.

وی گفت: سال گذشته جشن های نوروزگاه بین المللی در مرز دوغارون با کشور افغانستان و امسال با کشور ترکمنستان در مرز لطف آباد درگز برگزار خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان  رضوی افزود: هدف از برگار نوروزگاه پاسداشت میراث فرهنگی ناملموس و آگاهی بخشی به گردشگران در مقاصد گردشگری از جمله فریمان است.

وی یادآورشد: برگزاری این رویداد موجب آشنایی مردم و گردشگران با ظرفیت های غنی فرهنگی شهرستان ها و استان می شود.

دیناری تصریح کرد: مکان برگزاری جشن های نوروزگاه در سراسر استان اطلاع رسانی می شود، علاقه مندان می توانند با کسب اطلاع از محل برگزاری برنامه های نوروزگاه در این برنامه های شاد و مفرح فرهنگی شرکت کنند.

هم چنین در حاشیه این نوروزگاه از دو هنرمند شاخص صنایع دستی در رشته سازهای سنتی و گلیم بافی و فرت بافی تقدیر شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.