رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیشابور گفت: چهار اقامت‌گاه بوم‌گردی در شهرستان راه‌اندازی شده و در ایام نوروز شاهد برگزاری سه جشن نوروزگاه در نیشابور خواهیم بود.

جشن‌های نوروزگاه و ۴ اقامت‌گاه بوم‌گردی میزبان گردشگران در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل اعتمادی عنوان کرد: چهار اقامت‌گاه بوم‌گردی در شهرستان نیشابور راه اندازی شده است، اقامت‌گاه بوم‌گردی دنیای قدیم در روستای حمید آباد، قدیمی‌ترین اقامت‌گاه در شهرستان است و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی دیگر نیز که راه اندازی شده در روستاهای جوری، محمودآباد فضل و فیل‌خانه قرار دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیشابور ادامه داد: همچنین اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی دیگر نیز در دست اقدام برای آغاز فعالیت هستند و مجوزهای ساخت را اخذ کردند.

وی در ادامه در رابطه با برگزاری جشن‌های نوروزگاه عنوان کرد: برنامه‌های زیادی برای نوروز تدارک دیده شده که جشن ویژه نوروزگاه مهم‌ترین آن است و در روز ۶ فروردین‌ماه در محل رباط شاه‌عباسی برگزار خواهد شد.

اعتمادی افزود: همچنین شاهد برگزاری دو جشن نوروزگاه در روستاهای بوژان و دیزباد به ترتیب در روزهای ۹ و ۱۳ فروردین‌ماه خواهیم بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیشابور گفت: با همکاری شهرداری طرح نیشابور گردی را ایجاد کردیم که به کمک چهار دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد. اتوبوس خاطره را دوباره راه‌اندازی می‌کنیم به طوری که مسیر این اتوبوس از مقبره خیام تا بی بی شطیطه باشد و درآن از خاطرات و آداب و رسوم شهرستان یاد خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.