۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 649641

از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی و نظارت این مجموعه بر کشتارگاه‌های دام، بیش از ۹۰۰ تن گوشت قرمز از ذبح بیش از ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین استحصال شده است.

تولید ۹۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی مدت اجرای این طرح و تا روز گذشته، ۱۲۰ اکیپ نظارتی دامپزشکی استان بیش از ۱۶۰۰ بازدید از مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته اندکه در نتیجه آن و با همکاری مراجع قضایی استان، برای ۱۷ متخلف پرونده تشکیل و ۴ مرکز دارای تخلف نیز با رای مراجع ذیصلاح، پلمب شد.

 با توجه به استقبال زائران و مجاوران حریم مقدس رضوی از مصرف گوشت مرغ طی ایام نوروز، در این زمینه اعلام داشت: تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های طیور استان در زمان اجرای طرح نظارتی دامپزشکی طی مدت یادشده ۹۷۰ هزار قطعه به وزن ۱۸۰۰ تن بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و در جهت ارائه خدمات بهداشتی مناسب و تامین امنیت غذایی زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی، کلیه کشتارگاه‌های دام و طیور استان در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده و تمامی محصولات این مراکز با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان وارد چرخه مصرف خواهد شد.

وی، با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، اظهار داشت: با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و بویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل: گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه، جگر و ... نمایند بطور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم و پی گیری خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، گفت: در طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی دامپزشکی استان و تا کنون، به بیش از ۵۰ مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.
وی از کلیه شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته و در این راه از سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ نیز بهره‌مند شوند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.