حجه الاسلام سید محمد معلمی گفت : قرآن کریم شفای دردهای روحی و جسمی است و باید در آیات آن تدبر نمود.

 محفل انس با قرآن با حضور قاریان استانی و ملی در بشرویه برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، همزمان با ایام ماه با برکت رجب و میلاد با سعادت آقا جواد الائمه (ع) محفل انس با قرآن و عترت با همکاری ادراه تبلیغات اسلامی و کانون فرهنگی _قرآنی نورالثقلین ؛محفل انس با قرآن و عترت در محل جوادیه بشرویه برگزار شد .

 "حجه الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی " امام جمعه بشرویه، در این محفل قرآنی با اشاره به تاثیر آموزه های قرآنی در سلامت روانی جامعه گفت : یکی از مسائلی که متاسفانه زمینه ظهور و بروز آسیب های اجتماعی را بوجود می آورد , دوری از تربیت و تعالیم قرآنی است ؛ که زمینه ساز بداخلاقی های فردی می گردد.

 وی گفت : برخی صفات ناپسند اخلاقی در جامعه درد هستند که باید به دنبال مداوای آن باشیم .

 امام جمعه بشرویه ؛دروغ , تهمت,غیبت و بخل و حسد را از صفات رذیله ای دانست که علاوه بر فشارهای روانی که به خود انسان وارد می کند ؛ به عنوان یک درد اجتماعی دامن سایر انسانها را هم می گیرد .

وی یاد آور شد: خداوند در آیات کریمه خود پرهیز از این صفات زشت اخلاقی را به مراتب یاد آور شده و درمان آن را در تدبر و تعقل و فهم آیات قرآن قرار داده ؛و در چند جای ازآیات ؛ قرآن را به عنوان هدایتگر و شفا و درمان بیماریهای روحی و جسمی معرفی کرده است.

 حجه الاسلام معلمی گفت : اگر میخواهیم تا جامعه ای سالم و با نشاط و بدور از ناهنجاریهای اجتماعی داشته باشیم باید با تدبر و تفکردر آیات کریمه قرآن و همچنین برگزاری محافل و مجالس انس با قرآن دردهای روحی خود و جامعه را مداوا کنیم.

وی ضمن قدردانی از متولیان هیئات مذهبی در برگزاری مراسمات مذهبی و قرآنی خواستار توسعه هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و خانواده ها شد .

 در این محفل معنوی چند تن از قاریان برجسته استانی و کشوری به تلاوت زیبای آیات مقدسه قرآن کریم پرداختند که مورد تجلیل حاضرین قرار گرفتند .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.