همدان- محمود رضا عراقی گفت: همدان به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و نزدیکی به تهران و ظرفیت‌های گردشگری که دارد مقصد مناسبی برای سفر است و باید همه امکانات زیر ساختی همدان برای نوروز ۹۸ آماده باشد.

برنامه‌ریزی همدان برای رویداد ۲۰۲۰

 به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا عراقی معاون هماهنگی استاندار همدان در نشست خبری ستاد نوروزی همدان، اظهار کرد: همدان از سال ۹۸ وارد مرحله ای جدید گردشگری جهانی شده و برای رویدادهای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی می کند  تکمیل زیر ساخت های گردشگری ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری همدان و مقصد گردشگری بودن استان همدان و آماده شدن زیرساخت‌های مورد نیاز مسافران، افزود:  همچنین باید به گردشگرانی که از غار علیصدر در نوروز بازدید دارند جاذبه های گردشگری همدان را معرفی کنید.

معاون عمرانی استاندار همدان تاکید کرد: دولت عزم جدی برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد و تاکنون استان همدان  از این حمایت ها بهره مند شده است.

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان هم اظهار کرد: اکنون افزون بر مکان‌های اقامتی مانند هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها و مسافرپذیرها در همدان ۶۰ خانه مسافر هم مجوز فعالیت دارند.

وی افزود: تنوع گردشگران نیازمند تامین زیرساخت‌های اقامتی متفاوت است به این دلیل هم در همدان هتل‌های پنج تا یک ستاره، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه مسافرها  با تعرفه‌های متفاوت برای پذیرایی از  مسافران در همدان فعال  است.

وی اظهار داشت: در ایام پیک سفر مانند تعطیلات تابستان و عید نوروز با حجم زیادی گردشگر مواجه هستیم که مسافران بنابر وضعیت اقتصادی یکی از مراکز اقامتی را برای اسکان انتخاب می‌کنند که خانه مسافرها هم جزو پر استقبال‌ترین‌ها هستند.

عباس صوفی شهردار همدان هم گفت: نوروز امسال در بیش از ۱۵۰ نقطه از شهر همدان المان های نوروزی  نصب خواهد شد؛  همچنین برنامه ریزی برای نصب عکس‌ شهدا در ۵۰ نقطه  شهر را انجام دادیم.

وی گفت: طرح استقبال از بهار را هم  از ۱۰ اسفند ماه ا ۱۴ فروردین ماه اجرا خواهیم کرد. اهداف اجرای طرح استقبال از بهار هم  ترغیب عموم شهروندان به حفظ نظافت شهر و پاک‌سازی محیط شهری در آستانه سال جدید است.

شهردار همدان افزود: نوروز امسال چادرهای مسافرتی در سالن‌های سرپوشیده نظیر سالن شهرداری، نمایشگاه بین المللی و سالن‌های ورزشی نصب می‌شود که علاوه بر این مکان‌ها مسافران نوروزی صرفاً اجازه نصب چادر اقامتی در بوستان‌های ورزش، شهروند و ایرانیان را دارند و از نصب این چادرها در سایر نقاط و پارک‌های شهر جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.