مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۲۱۸۲ نقطه از سطح اقلیم شهر مشهد تحت پوشش طرح ملی «مهمان امام» قرار می گیرند. پاسخگویی به مسائل شرعی، خدمات کودک و نوجوان، ارائه کتب و محصولات فرهنگی و اجرای برنامه زنده بخشی از برنامه‌های تبلیغی این طرح است.

جزئیات طرح ملی استقبال از زائران حرم رضوی
به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عماد دخانی با بیان اینکه طرح ویژه نوروزی خادمیاران تبلیغی با عنوان «مهمان امام» در ایام تعطیلات نوروز و در بیش از ۲۱۸۲ نقطه از سطح شهرمشهد اجرا خواهد شد، اظهارداشت: بنا بر مصوبه ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی، کلیه زائران حریم رضوی تحت پوشش برنامه جامع مهمان امام قرار می‌گیرند که طی آن، طیف وسیعی از خدمات فرهنگی و تبلیغی آستان ارائه می گردد.
وی افزود: مزیت اجرای این طرح در امسال نسبت به سال‌های قبل در استفاده از ظرفیت کانون‌های خادمیاری رضوی است. بسیاری از کانون‌های تبلیغی و معرفتی از سراسر کشور یاری گر آستان قدس رضوی هستند و در فرآیند آموزشِ بیش از ۱۵۰۰ نفر از خادمیاران تبلیغی سراسر کشور، درقالب ارائه محتوای آموزشی باعنوان «ره توشه مبلغان نوروزی» مجموعه‌های فرهنگی شاخصی درمقیاس ملی نظیر حوزه علمیه قم همکاری خواهند داشت.
حجت الاسلام دخانی درتشریح محورهای چهارگانه برنامه های فرهنگی این طرح خاطرنشان کرد: طرح ملی «مهمان امام» در چهارمحور اجرا می گردد؛ در وهله اول مجتمع‌های اقامتی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، مدارس اسکانی، حسینیه‌ها و مساجد، دوم مجتمع‌های تجاری شاخص در سطح شهر با اولویت بازارهای حریم حرم، سوم مبادی ورودی شهر، پایانه اتوبوسرانی، ترمینال راه آهن و فرودگاه و در محور چهارم، مبادی ورودی و اماکن عمومی نظیر معابر منتهی به حرم، بوستان‌ها و مراکز اسکان عمومی شهرداری به عنوان هدف اجرای طرح نوروزی استقبال از زوار درنظر گرفته شده اند.
وی ادامه داد: بیش از ۲۱۸۲ نقطه از سطح اقلیم شهر مشهد تحت پوشش طرح ملی «مهمان امام» قرار می گیرند و امیدوارم تمام زوار نوروزی حرم رضوی از مزایای این طرح تبلیغی استفاده نمایند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های خادمیاری تبلیغی و مداحی رضوی ضمن تشریح جزییات برنامه‌های طرح «مهمان امام»، خدمات تبلیغی را در چهارسطح طبقه‌بندی نمود و تصریح کرد: ارائه بروشورها و معرفی سامانه‌های پاسخگویی آنلاین در مراکز فرهنگی و هتل‌ها در سطح اول و ایجاد گروه‌های سیار در معابر منتهی به حرم (باتوجه به محدودیت برپایی غرفه‌ها) در سطح دوم، زمینه کافی برای ارائه ۱۰ برنامه مجزا در هرروز را ایجاد می‌کند که امیدواریم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
وی در انتها از جانمایی و برپایی بیش از چهل ایستگاه فرهنگی در سطح شهر خبر داد و گفت: هر ایستگاه ۴ غرفه دارد که به هر غرفه «رواق» گفته می‌شود. رواق اول مختص ارائه خدمات تبلیغی نظیر پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان کرامات، معجزات و سیره رضوی است و در رواق دوم با مشارکت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و همکاری مربیان مجرب مهدالرضا، خدمات فرهنگی با محوریت کودک و قرآن ارائه می گردد. در رواق سوم، شاهد عرضه کتب و محصولات فرهنگی هستیم که با اعلام آمادگی مجموعه به نشر آماده عرضه شده‌اند و در رواق‌های چهارم نیز خدمات فرهنگی خاص ارائه می‌گردد و درقالب برپایی استیج و اجرای برنامه‌های فرهنگی زنده نظیر سرود، شعرخوانی، روایتگری و مسابقات، دفتر نمایندگی به صورت مستقیم فعالیت خواهد کرد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.