رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از سکوت کشورهای غربی در برابر اسلام‌ستیزی و بیگانه‌هراسی، تاکید کرد که عامل حمله به مسجدی در نیوزیلند، تفاوتی با اعضای گروه تروریستی داعش ندارد.

اردوغان: مهاجم نیوزیلند، فرقی با تروریست‌های داعشی ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی یادداشتی در روزنامه «واشنگتن پست» نوشت که تروریست استرالیایی مهاجم به نمازگزاران جمعه در نیوزیلند تفاوتی با تروریست‌های داعشی ندارد.

اردوغان با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی ترکیه به همکاری با همتایان خود در نیوزیلند و دیگر کشورها ادامه می‌دهند تا حقیقت حادثه تروریستی «کریستچرچ» را کشف کنند، توضیح داد: «عامل قتل عام کریستچرچ... می‌خواست بذر نفرت را در میان بشریت بکارد... آن چیزی که در نیوزیلند رخ داد، مولود شوم تنفر و نادانی بود».

وی سپس مانیفست 73 صفحه‌ای «برنتون تارانت» تروریست مهاجم به مسجد النور در نیوزیلند را (که در آن گفته بود شهر کریستچرچ را به صاحبان مسیحی اصلی‌اش بازمی‌گرداند) به بیانیه‌ها و تفکرات گروه تروریستی داعش تشبیه کرده و افزود: «به همین دلیل، باید تاکید کنیم که هیچ تفاوتی بین قاتلی که مردم بی‌گناه را در نیوزیلند به قتل رساند و کسانی که حملات تروریستی در ترکیه، فرانسه، اندونزی و جاهای دیگر انجام دادند، وجود ندارد».

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از سکوت دولت‌های غربی در برابر اسلام‌ستیزی و جرائم متعصبانه علیه مسلمانان، نوشت: «ما نباید اجازه دهیم این مسئله دوباره تکرار شود... به همکاری با دوستان و متحدان خود برای مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهیم».

اردوغان در پایان، ضمن درخواست از جوامع غربی برای جلوگیری از عادی‌شدن نژادپرستی،‌بیگانه‌هراسی و اسلام‌ستیزی در اروپا و آمریکا، تاکید کرد: «باید توافق شود که چنین عقاید بیماری... جنایت علیه بشریت برشمرده شود. در آخر، سران کشورهای غربی باید از شجاعت جاسیندا آردرن بیاموزند که مسلمانان کشورهای خود را در آغوش گرفته و بپذیرند».

بامداد گذشته به وقت تهران (ظهر جمعه به وقت محلی) بود که رسانه‌های نیوزلندی از وقوع حمله مسلحانه به مسجد «النور» در شهر «کریستچرچ» خبر دادند. درپی حمله «برنتون تارانت» تروریست مسلح به نمازگزاران جمعه در دو مسجد در نیوزلند، حداقل 50 نفر کشته و 30 تن دیگر مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.