سردار اشتری گفت: به طور میانگین میزان سوانح و حوادث در چهارشنبه آخر سال امسال نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد کاهش داشت.

فرمانده ناجا: حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در حاشیه رزمایش نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت قرارگاه نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان هفدهم فروردین ۹۸ از آماده‌باش پلیس برای خدمات‌دهی به مردم خبر داد و گفت: همکارانم در اقصی نقاط کشور  اعم از مرزهای خاکی، آبی تا جاده‌ها، محورهای مواصلاتی  و همچنین در جای جای شهرها و روستاها حضور دارند.

 آماده باش ۲۰۰ هزار نفری  

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در این ایام بیش از  ۲۰۰ هزار نفر از همکارانم برای انجام مأموریت بزرگ تأمین نظم و امنیت در آماده‌باش هستند همچنین بیش از ۳۵ هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی و جاده‌ها فعالانه ایفای نقش می‌کنند.

تأمین امنیت محله محور

اشتری خاطرنشان کرد: برای تأمین نظم و امنیت در این ایام علاوه بر فعالیت متداول مراکز انتظامی و کلانتری‌ها، ایستگاه‌های ثابت و سیار پلیس در محلات مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس تهران بزرگ، تصریح کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز برای ایام نوروز تمهیدات ویژه‌ای پیش‌بینی کرده و پلیس در تمام محلات شهرها حضور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: همزمان با این ایام بیش از دو هزار و ۳۰۰ گشت خودرویی، موتوری، پیاده و ۳۰۰ گشت راهنمایی و رانندگی در تهران فعال هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۲۰ ایستگاه نوروزی و غرفه فرهنگی توسط پلیس تهران بزرگ، یادآور شد: در ۳۸۴ محله از شهر تهران نیروهای پلیس حضور فعال دارند و مسئولیت حفاظت و حراست از جای جای پایتخت را بر عهده می‌گیرند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به موضوعات چهارشنبه آخر سال (شب گذشته) اشاره کرد و گفت: به طور میانگین میزان سوانح و حوادث در چهارشنبه آخر سال امسال نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد کاهش داشته البته در برخی از شهرها این میزان در حدود  ۸۰ درصد بوده است.

برخورد با رانندگان حادثه‌ساز  

وی از رانندگان خواست حتماً با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز یا حرکات و تخلفات پرخطر و حادثه‌ساز پرهیز کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: خواب‌آلودگی یکی از دلایل وقوع تصادفات است، رانندگان حتماً پس از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند، پلیس قطعاً با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز و پرخطر شوند ،برخورد می‌کند.

به گفته اشتری تأمین امنیت، آرامش و آسایش مردم اولویت‌دارترین راهبرد نیروی انتظامی در سال ۹۸ است.

اشتری یادآور شد: اپراتورهای سامانه تلفنی ۱۹۷ و ۱۱۰ در این ایام نیز پاسخگو مردم هستند و از مردم می‌خواهیم گزارشات خود را با این سامانه‌ها در میان  بگذارند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.