امام جمعه موقت تهران گفت: برای رونق تولید باید کار را آسان کرد و تولیدکننده نباید با بروکراسی و کاغذبازی اداری روبرو شود؛ با این کاغذبازی‌های اداری نمی‌توان انتظار رونق تولید داشت.

حجت‌الاسلام خاتمی:با کاغذبازی‌ اداری نمی‌توان انتظار رونق تولید داشت

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در ابتدای خطبه دوم اولین نمازجمعه تهران در سال ۹۸ اظهار داشت: فضای کشور به دلیل نوروز و سالروز میلاد حضرت علی (ع) که افتخار بشر است، فضای بسیار شادی است و امیدواریم همیشه این شادی را در کشور شاهد باشیم و خدا را شاکریم که سال نو همراه با سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) بود که عده‌ای توفیق ویژه یافتند و در این روزها معتکف شدند.

وی افزود: از کسانی که در روزهای نوروز برای کارهای خدماتی اورژانسی، پلیسی و... مشغول کارند تشکر می‌کنیم. رانندگان با دقت مسافرت کنند. مسئولان مشغول رفع مشکل سیل‌زدگان هستند که البته همه باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات هرچه زودتر رفع شود.

حجت‌الاسلام خاتمی در مورد نامگذاری سال‌ها گفت: نامگذاری‌ها از سال ۷۳ توسط رهبری انجام شد و تدبیر بسیار حکیمانه‌ای است و تشریفاتی و شعاری نیست، بلکه کار کارشناسی شده و نیاز کشور در نظر گرفته و راه حل نیاز کشور و پر کردن خلا بیان شده و در حقیقت نقشه راه سال است. چندین سال است که رهبری تشخصی داده اند، مشکل اول کشور اقتصادی است. هرساله شعبه‌ای از اقتصاد مقاومتی است. امسال ایشان رونق تولید را مطرح کردند که از ارکان اقتصاد مقاومتی است. فرمایش رهبری در ابتدای سال سند بالادستی است.

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشور نیاز به گفتن ندارد، لیکن ۵ نکته در رابطه با رونق تولید است. نخست رسانه‌ها فرهنگ‌سازی کنند و این بسیار مهم است. صدا و سیما در این عرصه می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد. نکته دوم تولید مرغوب است. اگر تولید مرغوب باشد، نیاز به تبلیغات ندارد. مرغوبیت خود تبلیغات می‌آورد. نکته سوم امنیت اقتصادی نقش کلیدی در رونق دارد. مبارزه با فساد و قاچاق بخشی از امنیت اقتصادی است. چهارمین نکته این است که برای رونق تولید باید کار را آسان کرد و تولیدکننده نباید با بروکراسی و کاغذبازی اداری روبرو شود. با این کاغذبازی‌های اداری نمی‌توان انتظار رونق تولید داشت. تلاش شود سد راه رونق برداشته شود. نکته پنجم این است که شرط رونق اقتصادی جلوگیری از واردات غیرضروری است.

حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه خطبه دوم به سفرهای روحانی به عراق و سرلشکر باقری به سوریه اشاره داشت و گفت: آمریکایی‌ها از سال‌ها قبل گفتند که باید خاورمیانه جدید شکل بگیرد. یعنی اینکه عراق، سوریه و لبنان را در سلطه خود بگیرند. به فضل خدا نه تنها خاورمیانه جدید شکل نگرفته،  بلکه مقاومت ضد آن‌ها تشکیل شده است. این سفرها مقاومت را تقویت کرد. مقاومتی خار در چشم استکبار و استخوان در گلوی آن‌هاست و این مقاومت تومار استکبار را در هم خواهد درید.

امام جمعه موقت تهران همچنین بیان داشت: هفته گذشته در نیوزلند تروریست‌ها حمله کردند و نمازگزاران جمعه را به گلوله بستند. در این رابطه ۳ نکته دارم. نخست اینکه عامل جنایت با صراحت خود را نژادپرست و همفکر ترامپ نامید. سبب این جنایت، اسلام هراسی سالیان طولانی دنیای غرب است. گلوله‌های این‌ها بود که به جان مسلمانان اصابت کرد. نکته دوم اینکه همفکران این تروریست حاضر نشدند بگویند حمله تروریستی بلکه گفتند حمله مسلحانه، اگر مسلمانی کشته شود تروریستی نیست، اما اگر گربه آن‌ها کشته شود، تروریستی است. از نگاه آنان تروریسم خوب و بد وجود دارد. نکته سوم اینکه حمله غرب به ایران نیست، بلکه حمله غرب به اسلام است و باید در مقابل این‌ها فعالانه و شجاعانه ایستاد.

وی در خصوص لیبرال دموکراسی غرب گفت: رهبری دیروز چهره منافقانه اروپا را برای مردم به خوبی تشریح کردند. با پیروزی انقلاب سوسیال دموکراسی شرق فروپاشید و یکی دو سال قبل از فروپاشی شوروی، امام در این رابطه پیش‌بینی کردند. پس از آن لیبرال دموکراسی غرب احساس کرد رقیبی ندارد، اما اکنون در سراشیبی سقوط است. پلیس سفیدپوست در آمریکا، سیاه‌پوست را می‌کشد. در فرانسه پلیس با معترضان برخورد می‌کند،  می‌کشد و کور می‌کند. آن‌ها در برابر نسل‌کشی یمن و حکام بحرین سکوت کرده‌اند و نفس می‌کشند. جلوی چشم آن‌ها آمریکا از توافق نامه برجام خارج شد، اما کاری نکردند. اروپا با آمریکا همراهی کرد. وزیرخارجه فرانسه دروغ می‌گوید که به رغم خروج آمریکا از برجام تلاش قابل توجه برای حفظ برجام داشتیم. کانال مالی اروپا فریبنده است و به تعبیر رهبری به شوخی تلخ شبیه است. بعد هم او گفته که تلاش‌های ما به حکم چک سفید امضا است. خجالت بکشید، مردم‌تان را می‌کشید و کورشان می‌کنید، اما باز دم از حقوق بشر می‌زنید. شما حقوق بشر می‌فهمید؟  گور پدرتان با این چک سفید امضای‌تان. ما به فضل خدا می‌ایستیم و از منافع خودمان دفاع خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم،  حجت‌الاسلام خاتمی همچنین در خطبه نخست نمازجمعه امروز تهران با تبریک تحویل سال نو عنوان کرد: سال‌های عمر فرصت‌های مغتنم الهی است. امام علی (ع) فرمودند که "فرصت‌ها مانند ابرها می‌گذرند". فرصت‌های خیر را باید غنیمت بدانیم و سال جدید را سال توشه‌برداری برای قیامت خود بدانیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: بهار فصل زنده شدن طبیعت است و از زمین گیاهان زیبا برمی‌خیزند. قرآن کریم می‌فرماید که نگاه ما به بهار، باید نشان‌بین باشد. بهار نشانی از معاد است که مردگان زنده خواهند شد که هیچ تردیدی در آن نیست. قرآن علاوه بر بهار طبیعت، به بهار جان انسان‌ها هم اشاره کرده‌اند. برخی جان‌ها زنده و برخی مرده هستند. جان مُرده، جانی است که با خدا قهر است. لبیک گفتن به خدا و پیامبر موجب زنده‌شدن و جان گرفتن انسان‌ها می‌شود. همانقدر که به استقبال بهار طبیعت می‌رویم، باید به استقبال بهار جان هم برویم که خوشبختانه امسال نوروز (بهار طبیعت) با ماه رجب (بهار اُنس با خدا) مصادف شده است و خوشا به حال آنانی که از این فرصت استفاده کنند و عید نوروز را مقدمه عید اولیاالله در ماه رمضان قرار دهند.

وی در خصوص حضرت زینب (س)  خاطرنشان کرد: ایشان همراه با برادرش در کربلا حضور یافت و آن مصائبی که در کربلا و پس از آن برای ایشان پیش آمد برای هیچکس پیش نیامده و تا قیامت نخواهد آمد. اولین مجلس عزا برای امام حسین (ع) را حضرت زینب (س) برگزار کردند و خودشان روضه‌خوانی کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنی ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
    0 0
    دیدی با این کاغذ بازی برجام امضا شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اعتدال یک شعبده باز قهار است .