سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود چهار میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۸۰ نفر زائر و مسافر به استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین سال جدید خبر داد.

ورود ۴/۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان با بیان این مطلب گفت: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش دارد.  
وی افزود: از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۷۸ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان خراسان رضوی وارد شده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال قبل ۳/۷ درصد کاهش داشته است.   
سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: ۱۲۴ هزار و ۷۶۶ نفر از این افراد نیز با قطار به خراسان رضوی سفر کرده‌اند که این تعداد رشدی ۱/۸ درصدی داشته است.  
فروزان آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به این استان وارد شده‌اند را نیز ۶۵ هزار و ۵۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۷/۱ درصد کاهش داشته است.   
وی افزود: تعداد زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین سال ۱۳۹۸ به خراسان رضوی وارد شده‌اند هم سه میلیون و  ۷۱۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که این میزان در مقایسه با سال گذشته با رشد ۹ درصدی مواجه بوده است.  
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان در خصوص آمار ورود زائران و مسافران به مشهد در این مدت تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۱۵ نفر در این مدت به کلان‌شهر مشهد وارد شده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۳/۹ درصد افزایش دارد.  
فروزان عنوان کرد: ۲۲۸ هزار و ۶۰۸  نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده‌اند که این میزان در مقایسه با سال قبل، سه درصد رشد داشته است.   
وی ادامه داد: ۱۲۴ هزار و ۷۶۶ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده‌اند که این رقم رشدی ۱/۸ درصدی را نشان می‌دهد.  
سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خرسان رضوی تعداد زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد به مشهد وارد شده‌اند را ۶۵ هزار و ۴۰۹ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۱۷/۱  درصد کاهش دارد.  
فروزان گفت: تعداد زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود طی روزهای ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا اول فروردین سال جدید به مشهد وارد شده‌اند، هم دو میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۲ نفر است که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشدی ۵/۲ درصدی داشته است.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.