فرماندار کلات گفت: برای جذب بیشتر گردشگران به این شهرستان ۹ واحد بوم‌گردی در مناطق مختلف احیا و بازسازی شد و این شهرستان آمادگی صددرصدی پذیرش مسافر در ایام نوروز را دارد.

احیای ۹ واحد بوم‌گردی در کلات برای استقبال از مسافران نوروزی
به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز و تابستان بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر برای دیدن جاذبه‌های تفریحی و آثار تاریخی به این شهرستان سفر می‌کنند از این رو فراهم کردن بسترهای لازم برای استقبال از گردشگران ضروری است.

وی ادامه داد: ساکنان این شهرستان از اقوام مختلف با گویش‌هایی مانند کرد، ترک، گیلک و فارس و نیز آداب و رسوم متفاوت کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و همین ظرفیت، سبب جذابیت منطقه شده است.

فرماندار کلات به جاذبه‌ها و دیدنی‌های طبیعی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: آبشارهای دره قره‌سو، بابارمضان و ارتکند و نیز سد چهچهه که ۶ کیلومتر مکعب آب پشت آن جمع شده است نظر هر مسافری که برای سفر این منطقه را انتخاب کرده به خود جذب می‌کند.

وی عنوان کرد: از آثار تاریخی مهم شهرستان می‌توان عمارت خورشید، مسجد کبود گنبد، بند و کتیبه نادری، برج ارغونشاه و موزه مردم شناسی را نام برد.

ناصری گفت: بنای برج ارغونشاه از نظر شکل کلی و تزئینات آجرکاری روی آن به برج‌های ارگ کریم خانی در شیراز شباهت دارد. تمام نمای برج از آجر بنا شده و در فواصل مختلف و به کمک آجرکاری‌های جالب نقش‌های هندسی بکار برده‌اند، شکل هندسی بنا به صورت استوانه‌ای است. تعمیراتی که در این بنا صورت گرفته به دوران نادر و حکومت قاجاریه بر می‌گردد که در آن زمان به دلیل اهمیت بالای این نقطه برای دیده‌بانی نسبت به تعمیر و مرمت آن اقدام شده است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان عنوان کرد: یکی از جاذبه‌های این منطقه که با گذر زمان تغییر نکرده حفظ آیین‌ها و سنت‌های محلی و بومی است. مردم این خطه با پوشیدن لباس‌های ابریشمی محلی نظر گردشگران را به خود جلب می‌کنند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.