معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: حدود نیمی از شهر آق‌قلا و ۱۰ روستای این شهرستان را آب فرا گرفته است.

چهارمین روز سیلاب در استان گلستان؛ نیمی از آق‌قلا زیر آب رفت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، میرمحمد غراوی معاون امور عمرانی استاندار گلستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیلاب در نیمه شمالی شهر آق‌قلا اظهارداشت: با وجود  همه تلاش‌ها برای هدایت سیلاب به دشت، از ساعت ۱۲ دیشب به‌علت تکمیل ظرفیت گرگان‌رود در محدوده آق‌قلا، سیلاب از شمال وارد این شهر شد.

وی افزود: اکنون نیمه شمالی آق‌قلا و حدود ۱۰ روستای این شهرستان را ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر آب فرا گرفته و رفت‌وآمد در این مناطق تنها با قایق امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه جلسه اضطراری مدیریت بحران به‌ریاست آقای نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در فرمانداری آق‌قلا برگزار شد، ابراز کرد: برق این مناطق قطع و از دیشب، جابه‌جایی و اسکان موقت مردم درحال اجرا است.

به‌گفته معاون عمرانی استاندار گلستان، با مساعد شدن هوا و کاهش ۸۰ مترمکعبی سرریز سد وشمگیر در ثانیه، تلاش‌ها برای امدادرسانی مضاعف انجام و آب شهر امروز تخلیه می‌شود.

غراوی افزود: در حال حاضر نگرانی عمده‌ای برای آق‌قلا نیست اما به‌علت آنکه تا حدود ۱۰ ساعت دیگر سیلاب به گمیشان خواهد رسید، نگرانی داریم.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به‌موقع، اهالی مناطق در معرض خطر به مناطق امن منتقل شده‌اند و مواد غذایی و امکانات مورد نیاز و نظارت‌های بهداشتی در حال توزیع است.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان از مردم خواست شکیبا باشند و به همکاری خود با نیروهای امدادی ادامه دهند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.