قزوین_ حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی گفت: بیش از ۱۸ خیمه معرفت در سطح استان برپا شده است.

بیش از ۱۸ خیمه معرفت در سطح استان برپا شده است

حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: برنامه های مختلفی هر سال در ایام نوروز در بقاع متبرکه و امامزاده های این استان برگزار می شود که از موارد آن می توان به اجرای طرح آرامش بهاری اشاره کرد.

وی افزود: در ایام نوروز سال جاری و به مناسبت ایام نوروز ویژه برنامه هایی با عنوان طرح آرامش بهاری در جوار ۱۰۷ بقعه متبرکه استان قزوین در حال اجرا است که این طرح همزمان با سراسر کشور و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه هر سال اجرا می شود.

مجیدی یادآور شد: در سال جاری، بالغ بر ۵۰ هزار نفر در ویژه برنامه سال تحویل بقاع متبرکه استان حضور داشتند که بیش از ۱۸ خیمه معرفت در سطح استان برپا شده است که در این خیمه های معرفت ویژه برنامه های مختلفی نیز برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: از جمله برنامه های خیمه های معرفت می توان به غرفه ویژه کودکان، مشاوره خانواده، چاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه همه واقف باشیم، چند رسانه ای اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری، طرح آرامش بهاری به عنوان هشتمن سال در استان اجرا می شود.

مجیدی عنوان کرد: ویژه برنامه هایی نیز برای زوج های جوان درنظر گرفته شده است و سایت امامزاده حسین (ع) سراسری بوده و از تمام نقاط کشور برای برگزاری مراسم عقد در اتاق عقد امامزاده حسین (ع) ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: سعی کرده ایم تا خدمات را به بهترین نحو به مسافران نوروزی ارائه دهیم و نقشه‌های زیارتی استان قزوین به تعداد ۳هزار نسخه تهیه شده و در ورودی شهرها و امامزادگان این استان بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود و البته سامانه پیامکی نیز برای نظرسنجی از مسافران نوروزی درنظرگرفته شده است تا نظرخود را در بازدید از امامزادگان و بقاع متبرکه اعلام کنند.

وی مطرح کرد: در سال جاری سعی کرده ایم تا تعداد مساجد را برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات بهتری به مسافران ارائه دهیم.

مجیدی یادآور شد: اکیپ‌های نوروزی به صورت روزانه بازدیدهای لازم را از بقاع متبرکه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.