نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: اینکه دولت بخواهد به مردم سیل‌زده وام دهد، تصور نمی‌کنم مشکلات آنان به راحتی حل شود.

آیت‌الله نورمفیدی: مشکلات سیل‌زدگان با وام حل نمی‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهارداشت: سیلی که در بخش‌هایی از استان رخ داد، حادثه بزرگی بود؛ مسئولان در همه زمینه‌ها آنچه که در توان داشتند به عرصه آوردند اما این امکانات به حدی نبود که بتواند حادثه را به یک نتیجه مطلوب برساند.

وی با بیان اینکه البته ضعف‌هایی هم در مدیریت سیل وجود داشته است، گفت: وقتی حادثه اینچنینی رخ می‌دهد و امکانات متوازن با آن در استان وجود ندارد، طبیعی است که مشکلاتی هم ایجاد می‌شود. حتما عمدی در کار نبوده است اما اگر احساس شود در این زمینه‌ها کسی عمدا کوتاهی کرده است باید با افراد خاطی برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری و دلجویی از سیل‌زدگان گلستانی گفت: در روزهای اخیر مراجع تقلید مانند آیت‌الله صافی گلپایگانی، نماینده آیت‌الله سیستانی و غیره پیام‌هایی در حمایت از مردم سیل‌زده استان گلستان صادر کردند.

وی با اشاره خسارت‌های زیاد سیل به مردم گلستان گفت: سیل اخیر خسارت‌های زیادی به استان وارد کرد، مردم در این حادثه همه وسایل زندگی خود را از دست دادند. علاوه براین تأسیسات زیربنایی، باغات و مزارع مردم نیز دچار خسارت‌های زیادی شده است. باید به این مردم پاسخ عاجلی داده شود تا مردم از این دغدغه و اضطراب بیرون بیایند.

آیت‌الله نورمفیدی با تأکید براینکه اقتصادی گلستان برپایه کشاورزی است، عنوان کرد: اینکه دولت بخواهد به مردم سیل‌زده وام دهد، تصور نمی‌کنم مشکلات مردم به راحتی حل شود.

وی ادامه داد: در برخی جاها که نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم، مشکلات مردمی به وجود می‌آید و دولت سرمایه گزافی را برای اینکه مشکلات بیشتر نشود، هزینه می‌کند. انتظار دارم در این زمینه نیز اعتبارات خوبی در نظر بگیرد.

امام جمعه گرگان با انتقاد از عدم مدیریت سیل در سال‌های اخیر گفت: پس از انقلاب حداقل سه بار سیل مهیبی در این استان اتفاق افتاد و هربار هم خسارت‌های مالی و جانی زیادی برجای گذاشت، عجیب است که هنوز اقدامات پیشگیرانه به خوبی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور قول زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان را به مردم این استان داده است، اظهارداشت: با اجرای طرح زهکشی تولیدات کشاورزی در مناطقی که روزی مردم در فقر به سر می‌بردند، بیشتر شده و توانسته است جلوی ورود سیلاب به منازل و اراضی کشاورزی مردم را بگیرد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه مرزنشینان ما باید مرزبانان این سرزمین باشند از دولت خواست توجه بیشتری به مردم این مناطق داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.