معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند تا خسارت‌های سیل را برای مردم کاهش دهد، گفت: عمده مردمی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند از افراد ضعیف جامعه هستند و مسئولان باید تلاش کنند مشکلات این مردم خیلی زود حل شود.

جهانگیری در گرگان: دولت خسارت‌های سیل‌زدگان را خیلی زود جبران می‌کند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور،شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه سیل اخیر، عید نوروز را به کام مردم برخی استان‌ها از جمله گلستان تلخ کرده است، اظهارداشت: ایران، کشوری حادثه‌خیز است و تقریباً همه حوادث غیرمترقبه در این کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه در زلزله‌های مختلف شاهد تخریب و تلفات سنگین انسانی و مالی بودیم. نمونه آخر آن در زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد و مردم زیادی جان خود را از دست دادند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سیل اخیر گلستان از معدود سیل‌های با ماندگاری زیاد است، گفت: سیل‌ها در نقاط مختلف کشور در مدت کوتاهی رخ داده و سبب خسارت‌های جانی و مالی فراوان شده است هرچند خسارت‌هایش ماندگار می‌شد.

وی به مقوله پیشگیری به عنوان نخستین گام در مدیریت و کنترل حوادثی از جمله سیل خبر داد و افزود: در چنین حوادث مهم‌ترین مسائل پیشگیری است که باید انجام دهیم. در بازدید از آق‌قلا مردم ابهامات و سوالاتی طرح می‌کنند که هرکدام می‌تواند یک موضوع جدی باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: یک گروه کارشناسی باید همه این مسائل را دقیق بررسی کند. باید به برخی از سوالات از جمله اینکه آیا می‌شد از بروز این حادثه پیشگیری کرد و یا خسارت‌هایش را کاهش داد، پاسخ داده شود. اقداماتی هم که در بخش‌های زیربنایی انجام می‌شود نباید خود به مانعی در زمان بحران تبدیل شود.

وی ادامه داد: براساس قانون پنج درصد بودجه سالانه کشور در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ باید برای جبران خسارت حوادث و پیشگیری از وقوع آنها هزینه شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به رغم محدودیت‌های اعتباری طرح زهکشی را اجرایی کرده است، گفت: اجرای این طرح می‌تواند خسارت‌های سیلاب را کاهش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم به‌ جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی از سوی مسئولان و مردم تأکید کرد و افزود: سازمان هواشناسی باید تجهیزات خود را ‌به‌روز کند تا بتواند پیش‌بینی‌های دقیقی از وقوع اینگونه حوادث ارائه دهد.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند تا خسارت‌های سیل را برای مردم کاهش دهد، اظهارداشت: عمده مردمی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند از افراد ضعیف جامعه هستند و مسئولان باید تلاش کنند مشکلات این مردم خیلی زود حل شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.