وزیر نیرو گفت: در سیل اخیر مشکلاتی برای ۴۰۰ روستا در حوزه برق و آب به وجود آمد که در حال حاضر از این تعداد تنها ۳۵ روستا مشکل قطعی آب دارند.

رضا اردکانیان: آب ۳۵ روستای استان گلستان همچنان قطع است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو، شامگاه شنبه پس از بازدید از مناطق سیل‌زده در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در روزهای اولیه جاری شدن سیل در استان گلستان ۴۰۰ روستا و ۱۳ شهر در معرض آبگرفتگی بودند و با قطع آب و برق مواجه شدند.

وی افزود: با تلاش‌های شبانه روزی تاکنون برق ۳۹۳ روستا وصل شده و تنها هفت روستا مشکل قطع برق دارند که به علت نبود راه دسترسی امکان ارسال ادوات لازم برای برق‌رسانی وجود ندارد.

وزیر نیرو بیان داشت: در ساعات اولیه آب شرب ۴۰۰ روستا نیز قطع شده بود که در حال حاضر تنها ۳۵ روستا مشکل آب شرب دارند که با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از سیلاب کار مرمت و لایروبی رودخانه ها آغاز می شود،ادامه داد: لایروبی و مرمت رودخانه ها باید در دستور کار جدی قرار گیرد. لایروبی جداول در شهرها نیز باید مورد توجه باشد و منابع مالی کافی برای این منظور در نظر گرفته شود.

اردکانیان گفت:؛مسئله جدی در جلوگیری از سیلاب‌های بعدی باز نگهداشتن و پاک نگهداشتن مسیر سیلای است. نباید مسیر رودخانه ها با ساخت و سازهای غیرمجاز تنگ تر شود.

وی خاطرنشان کرد: سیل با برگشت دوره ها به وقوع می پیوند و برگشت آنها دو تا یکصد ساله است. با برآوردهای انجام شده سیلاب اخیر در یک دوره بازگشت ۵۰ ساله رخ داده است.

وزیر نیرو با اشاره به بارش های شدید روزهای آینده در کشور بیان داشت:با توجه به هشدار ه اشناسی مبنی بر بارش های شدید در نیمه غربی کشور به ۱۰ استان از جمله خوزستان،آذربایجان غربی و شرقی،خراسان رضوی و شمالی،فارس،سیستان و بلوچستان، کهکلیویه و بویر احمد و بوشهر هشدار احتمال سیلاب اعلام شده است.

وی اضافه کرد: این استان‌ها باید با ستاد حوادث غیرمترقبه در ارتباط بوده و گزارش لحظه به لحظه خود را اعلام کنند. استان خوزستان از استان‌های نگران‌کننده در روزهای آینده است.افزایش دما و ذوب شدن برف در ارتفاعات این استان سبب جاری شدن روان آب می‌شود که بیش از مخازن سدها خواهد بود و خطر وقوع سیلاب را به دنبال دارد.

اردکانیان هدف از حضور وزرا به استان گلستان قرار گرفتن از نزدیک در جریان و ابعاد سیل عنوان کرد و افزود: حضور ما در مناطق سیل زده این است که به هموطنان خود اطمینان کامل دهیم دولت با تمام قوا و توان در کنار مردم بوده و به صورت جدی جبران خسارت را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: طبیعت اصولی دارد و باید به م ز و اصول طبیعیت با لایروبی مسیر سیلاب و ساخت و ساز متکی به ضوابط احترام گذاشت.

وزیر نیرو گفت: جلوگیری از تلفات جانی در استان گلستان در کنار تلخی‌های وقوع سیل تجربه خوبی در بخش خسارت‌های جانی است و امید داریم تجربه‌های خوبی نیز در بخش کاهش خسارت مالی نیز بدست آید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.