۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 649805

یک هنرمند مشهدی گفت: خوان هفتم شاهنامه، در بوستان کوهسنگی در قالب یک بازی به کودکان ارائه شده است.

نبرد رستم و دیو سپید در کوهسنگی

به گزارش قدس آنلاین ، شیما عطاری ، درباره اثر خویش در جشنواره«خانه بهار» اظهار کرد: اسم اثر «بازی شاهنامه» است که به خوان هفتم شاهنامه، یعنی نبرد رستم و دیو سپید اختصاص دارد.

وی در این باره ادامه داد: در این بازی سعی شده است با الهام از بازی مار و پله اما با شخصیت‌های شاهنامه، نبرد رستم و دیو سپید به یک زبان کودکانه، با نشاط و شادی بیشتر و در قالب بازی در آورده‌ شود، به طوری که دیوها در نقش مار ظاهر شده‌اند.
این هنرمند مشهدی در این خصوص اضافه کرد: همچنین در کنار زمین یک تاس نصب شده است که کودکان می‌توانند با این وسیله به بازی و سرگرمی خود در این اثر بپردازند.
عطاری درباره هدف از ساخت این اثر خاطر نشان کرد: هدف از طراحی این سازه، ایجاد تمرکز، انجام بازی گروهی و همچنین ایجاد نشاط  در کودکان در قالب یک بازی جالب که با یک دیگر و در کنارهم، آن‌را انجام دهند.
وی درباره مراحل ساخت این اثر افزود: طراحی، تهیه فایل‌ها، انتخاب مواد، مراحل اجرا و نصب آن مدت زمان زیادی، تقریبا دو ماه به طول انجامید، ولی با این وجود کار زیبا و ماندگاری به اجرا در آمده است. 
این هنرمند مشهدی متذکر شد: این اثر در بالای فرهنگ‌سرای کودک و آینده‌ی پارک کوهسنگی و نیز بالای زمین بازی کودکان نصب شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.