رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سپاه از ۲۸ اسفند درمناطق سیل‌زده حضور دارد،‌ گفت: در ۲ روز آینده بازسازی منازل را آغاز می‌کنیم؛ هم‌چنین ۱۵ استان معین برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، مازندران و خوزستان با امکانات و تجهیزات‌شان مأموریت یافته‌اند.

طی ۲ روز آینده بازسازی منازل را آغاز می‌کنیم/ خدمات‌دهی ۱۵ استان به سیل‌زدگان گلستان، مازندران و خوزستان

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین که برای تسریع در امر امدادرسانی به سیل‌زدگان گلستان در این منطقه حضور دارد، در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: امدادرسانی به عنوان مرحله اول اقدامات صورت گرفته به سیل‌زدگان بوده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار است از اول هفته آینده منازل مسکونی مردم که تخریب شده است را با همکاری‌های لازم بازسازی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: مردم سیل‌زده استان‌های شمالی بسیار صبور و نجیب هستند اما پس از فرمان مقام معظم رهبری برای توسعه خدمات به این افراد امکانات و تجهیزات به این مناطق گسیل شده است.

وی گفت: اولین جلسه فرماندهان نیروهای مسلح برای توسعه خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در محل سپاه استان گلستان برگزار شد و بر همین اساس قرار شد از امروز کارها به صورت جهشی انجام شده و مطمئن هستم از فردا حس اقدامات مشترک تمامی مسئولین توسط مردم دیده خواهد شد. ضمن اینکه مردم هم حلاوت دستور رهبر انقلاب را مبنی بر گسیل تمامی تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان حس خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با آنکه سپاه از روز ۲۸ اسفند خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان را آغاز کرده است اما به دلیل حجم زیاد سیلاب این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: بیشترین آسیب سیل اخیر در شهر آق‌قلا متوجه شمال‌شرق این شهر بوده است اما با اقدامات صورت گرفته و عملیات عمرانی خاکبرداری و لایروبی بخش‌هایی از منطقه و به ویژه خط راه‌آهن این شهر آب ناشی از سیلاب در حال تخلیه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بخشی از مردم سیل‌زده هنوز در منازل خود اسکان دارند اما مناطق امنی را در اطراف این شهر و به ویژه گرگان در نظر گرفته‌ایم و برخی از مردم سیل‌زده را به آن مناطق برده‌ایم.

وی تأکید کرد: در ۲ تا سه روز آینده مرمت منزل مردم را آغاز خواهیم کرد اما با این حال بیشترین حجم تخریب مربوط به مزارع مردم بوده است که بر اساس گزارشات ارائه شده ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی مردم در زیر آب قرار دارد.

سردار غیب‌پرور گفت: سپاه و بسیج برای استان گلستان و مناطق آق‌قلا اقدامات خاصی را انجام داده‌اند این در حالی است که طبق دستور فرمانده سپاه ۷ استان معین برای استان گلستان و ۵ استان معین برای استان مازندران و سه استان معین برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است که تمامی امکانات و تجهیزات آنها برای عزیمت به این استان‌ها یا امشب به این استان‌ها می‌رسند و یا بخشی از امکانات به آنجا آمده است.

وی در پایان گفت: مدیریت توزیع امکانات به سیل‌زدگان و مردم امری مهم است که باید در شرایط فعلی در دستور کار قرار گرفته و نظم خاصی پیدا کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.