مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی از ارائه خدمات رایگان و شبانه‌روزی به زائران نوروزی در مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) خبر داد.

خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران نوروزی در ۱۹ مجتمع فرهنگی - رفاهی امام رضا(ع)
به گزارش قدس آنلاین ،به‌نقل از آستان‌نیوز، حمزه سپهریان اظهار داشت: 19 مجتمع فرهنگی - رفاهی و نمازخانه میان راهی حضرت امام رضا(ع) وابسته به آستان قدس رضوی در جاده‌های مواصلاتی به مشهد مقدس با مساحت 180 هزار مترمربع وجود دارد که زیر نظر مؤسسه خدمات زائر رضوی اداره می‌شوند و در طول سال پذیرای بیش از 14 میلیون نفر زائر و مسافر است.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم فزاینده سفرها در تعطیلات نوروز 98 و به منظور ارتقای کیفیت خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، برنامه‌های متنوعی در مجتمع های فرهنگی رفاهی و نمازخانه‌های میان راهی حضرت امام رضا(ع) به صورت شبانه‌روزی به اجرا در آمده است.

خدمت رسانی به زائران از مبدأ تا مبدأ

وی در ادامه اظهار کرد: از اوایل اسفندماه با فعالیت بیش از 50 نفر از پرسنل مؤسسه در 19 نمازخانه میان راهی حضرت امام رضا(ع)، تمهیدات میزبانی از مسافران و زائران فراهم و در راستای عملیاتی نمودن فرمایشات تولیت آستان قدس رضوی از جمله خدمت‌رسانی از مبدأ تا مبدأ به زائران و با تشکیل ستاد شبانه‌وزی همراهی کننده زائران، تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده تا اوقات خوشی برای میهمانان میقات‌الرضا(ع) در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس فراهم شود.

وی در مورد اقدامات مؤسسه خدمات زائر رضوی برای نوروز 98 بیان کرد: شناسایی مسیرهای دارای بیشترین تقاضای سفر و برنامه‌ریزی برای تأمین خدمات مورد نیاز، پیگیری و نظارت مستمر بر نظافت و پاکیزگی این اماکن و هماهنگی با نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و استقرار پایگاه‌های مورد نیاز در نمازخانه‌های میان راهی از جمله اقدامات این مؤسسه در ایام نوروز است.

سپهریان خاطرنشان کرد: 10 پایگاه در حال ارائه خدمات متنوع فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی در نمازخانه‌های میان راهی هستند که اقامه نماز جماعت، توزیع چای صلواتی، پاسخگویی به سؤالات شرعی، نقاشی و رنگ‌آمیزی ویژه کودکان از جمله برنامه‌های در حال اجرا در این پایگاه‌ها است.

وی افزود: در سایر نمازخانه‌های میان راهی امام رضا(ع) اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره دینی صورت می‌گیرد و برای ایجاد آمادگی معنوی در زائران آستان ملائک پاسبان رضوی، سخنرانی بین الصلاتین، بیان احکام سفر و آداب زیارت نیز انجام می‌شود.

توزیع غذای متبرک

به گفته مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی، ایستگاه‌های پذیرایی صلواتی آستان قدس رضوی با همکاری معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در نمازخانه‌های میان راهی حضرت امام رضا(ع) در رباط سفید و چناران برپا شده است و خدام حرم مطهر رضوی از زائران نوروزی با توزیع وعده‌های غذایی متبرک در ایام تعطیلات نوروز پذیرایی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجتمع‌های میان راهی امام رضا(ع) دارای نمازخانه‌های مستقل ویژه برادران و خواهران، کفشداری، وضوخانه، سرویس‌های بهداشتی، سکوهای استراحت موقت و صرف غذا، فضای سبز با انواع گل‌های زینتی و درختان سرسبز، پارک بازی ویژه کودکان، پارکینگ وسایل نقلیه و مراکز تهیه مواد غذایی - بهداشتی در طول شبانه‌روز خدمات مطلوبی به زائران حضرت ثامن الحجج (ع) ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.