سرپرست فرمانداری مشهد گفت:بخشی از آب پشت بند گلستان واقع در غرب کلانشهر مشهد به صورت کنترل شده تخلیه گردید.

بخشی از آب بند گلستان در اقدامی کنترل شده و پیشگیرانه تخلیه شد

به گزارش قدس آنلاین ، حیدر خوش نیت سرپرست فرمانداری مشهد با اعلام این خبر گفت: این اقدام با توجه به قدمت این سد و پیشگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن مشهد از هرگونه حادثه احتمالی ناشی از آن، با هماهنگی فرمانداری شهرستان بینالود انجام شد تا در صورت افزایش و تداوم بارش‌ها مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: همه تمهیدات و هماهنگی‌ها برای مقابله با اثرات بارش‌های پیش رو در شهرستان مشهد اندیشه شده است. در این چارچوب شهرداران مناطق مختلف مشهد، دهیاران و مدیران دستگاه‌های امدادی و خدماتی این شهرستان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سرپرست فرمانداری مشهد به برپایی نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: هم اینک مسیل‌های فرعی کشف رود در سطح شهرستان به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و روستاهای اطراف مشهد لایروبی و بازگشایی و همچنین ماشین آلات مورد نیاز در این نقاط از جمله کال زرکش مستقر شده اند.

خوش نیت به بازگشایی و آزادسازی بستر کشف رود در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: این رود به عنوان یک کانال طبیعی و مسیل اصلی برای شهر مشهد عمل می‌کند لذا با توجه به اقدامات صورت گرفته تمامی آب‌های جاری در این شهر از طریق همین رود مهار و از منطقه خارج می‌شود. برآورد می‌شود بارش‌های پیش رو مشکلی برای مشهد بوجود نخواهد آورد.
سد گلستان که از آن با عنوان 'بند' نیز یاد می‌شود با قدمت ۵۰۰ سال در هشت کیلومتری غرب مشهد و پنج کیلومتری شمالشرق شهر طرقبه بر روی رودخانه گلستان و در محدوده شهرستان بینالود قرار دارد. این سد وقف مسجد گوهرشاد و آستان قدس رضوی است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.