عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب در هر سال ، بر اساس نیاز و مسئله واقعی کشور می باشد.

رونق تولید با همت و همدلی مردم و مسئولان  محقق خواهد شد

حمید گرمابی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: معمولا شعار هر سال  از سوی مقام معظم رهبری مبتنی بر نیاز و مسئله واقعی کشور در آن سال تعیین و انتخاب می شود.از طرفی در چند سال گذشته این شعارها سمت و سوی اقتصادی و حمایت از تولید داخلی داشته اند که گذر زمان نشان داده است جزو مسائل اصلی کشور بوده اند.
وی تصریح کرد: از طرفی اگر تولید ملی رونق بگیرد علاوه بر کاهش مسئله بیکاری ،موضوعاتی نظیر معیشت مردم ، صادرات و عدم وابستگی به کالاهای خارجی نیز ارتقا پیدا می کند که در مجموع باعث رشد شاخص های اقتصادی خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود:از جمله مواردی که می تواند به رونق تولید داخلی کمک کند می توان به کنترل تعرفه ها، تسهیل شرایط صادرات کالاها،کاهش مسئله سرمایه در گردش ،ارتقای امنیت سرمایه گذاری،برطرف کردن مشکلات بانکی،رفع مشکلات مالیاتی و بیمه ای  مراکز تولیدی، مشارکت مردم در طرح های تولیدی و حمایت از کار آفریننان را نام برد.
گرمابی بیان داشت: از طرفی کشور ما دارای منابع مختلف می باشد و در صورتی که مسئولان به معنای واقعی از کسانی که در عرصه تولید تلاش می کنند حمایت جدی و واقعی انجام دهند تولید ناخالص ملی رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
نماینده نیشابور و فیروزه با اشاره به اینکه هر ایرانی در حد توان خود باید در زمینه تولید داخلی تلاش کند،
 تصریح کرد:از طرفی  افزایش خرید کالای داخلی باعث ارتقائ قدرت اقتصادی کشور  خواهد شد که این موضوع در نحوه سیاست گذاری های کلان نیز به کشور کمک خواهد کرد . همچنین بدون تردید ،مسائلی نظیر بیکاری و تورم،  صرفا به سیاست های اجرایی کشور و برخی سوئ تدبیرها مسئولان وابسته نیست بلکه قسمتی از آن به الگوی مصرف و در نظر گرفتن هنجارهای خرید توسط مردم نیز بر می گردد، به عبارتی هر کالای ایرانی که فروخته شود ، باعث می شود چرخ های کارخانه تولیدی برای جایگزین نمودن آن کالا به چرخیدن ادامه دهد و از این رو نیروی انسانی را نیز برای امور فرآیند تولید ، نظارت و پشتیبانی استخدام نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.