بارش باران که از چند روز پیش در ۲۵ استان کشور آغاز شده، سبب آبگرفتگی و در برخی استان‌ها خسارات فراوان به منازل مسکونی، مزارع و تاسیسات زیربنایی شده است.

«‌دربند» تخلیه می‌شود/ وضعیت بحرانی در لرستان و کهگیلویه و بویراحمد/ ۱ کشته در سیل کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش قدس آنلاین، در پی بارش سیل‌آسای چند روز پیش باران در دو استان گلستان و مازندران که منجر به آب‌گرفتگی شدید سطح شهر، منازل مسکونی، زمین کشاورزی و تاسیستات زیربنایی شد، بی‌توجهی به این موضوع و هشدارهای هواشناسی، روز گذشته در استان فارس سیل ناگهانی منجر به کشته شدن ۱۸ نفر و مجرومیت ۱۱۹ نفر ‌شد.

بر همین اساس، ستاد مدیریت بحران کشور شب گذشته به ریایست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و جهانگیری در این جلسه ‌با اشاره به گزارش‌های سازمان هواشناسی و پیش بینی های موجود درباره استمرار بارش ها طی چند روز آینده، از همه دستگاهها، استانداران، فرمانداران و مسئولین ذیربط خواست در حالت آماده باش کامل باشند و به طور ۲۴ ساعته در محل کار خود حضور داشته باشند و تدابیر لازم را برای مواجهه با وقوع سیل و دیگر حوادث طبیعی بیاندیشند.

«‌دربند» تخلیه می‌شود

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: در صورت افزایش دبی رودخانه آمادگی برای تخلیه «دربند» وجود دارد.‌ سردار پرویز یعقوبی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به آمادگی کامل برای مقابله با بحران اظهار داشت: با توجه به جلسه شب گذشته با معاون اول رئیس‌جمهور تمهیدات لازم اندیشیده شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

 وی با اشاره به توقف فعالیت رستوران‌ها و واحدهای صنفی در شهرستان شمیرانات، دربند و امامزاده داود به مدت ۷۲ ساعت گفت: با توجه به اینکه راهبرد پلیس در مواقع بحرانی به صورت قرارگاهی است تهران به ۴ منطقه تقسیم شده که هر منطقه دارای فرماندهی مشخص است.

سیل در ۲ منطقه یزد به راه افتاد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه هم اکنون در دو منطقه یزد سیل راه افتاده است گفت: سیل‌های راه افتاده در استان یزد به داخل شهرها راه ندارد.‌

هادی هادی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از یزد، با اشاره به وضعیت کنونی شهرستان‌های استان یزد در خصوص جاری شدن سیل اظهار داشت: در حال حاضر شاهد جاری شدن دو سیل در شهرستان‌های یزد هستیم.

۵ محور مواصلاتی استان گلستان به دلیل رانش زمین و سیلاب مسدود است

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به مسدود بودن برخی از محورهای مواصلاتی استان براثر وقوع سیلاب و رانش زمین گفت: محور توسکستان به شاهرود که به دلیل برف و کولاک شدید مسدود شده بود، بازگشایی شد.‌

حسین محبوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی بارش‌ شدید برف و باران در روزهای پایانی اسفندماه، در برخی از محورهای مواصلاتی استان ریزش کوه و رانش و لغزش زمین اتفاق افتاد.

هشدار وقوع سیل در کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه به مسافران نوروزی هشدار داد که از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.‌

محمد خسروی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از وضعیت بارش‌های شدید، طغیان رودخانه‌ها و احتمال خطرات ناشی از سیل در برخی از نقاط استان‌ کرمانشاه در روزهای آینده خبرداد و اظهار داشت: سامانه بارشی فعال امروز تمام استان را در بر می‎گیرد و رگبار باراندر برخی ساعات همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

بازدید فرمانده سپاه از مناطق سیل‌زده گمیشان و آق قلا

‌سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران صبح امروز از مناطق سیل‌زده استان گلستان بازدید و از نزدیک روند امدادرسانی را بررسی کرد.‌

‌سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران امروز با حضور در استان گلستان، از مناطق سیل‌زده شهرستان های گمیشان و آق قلا بازدید کرد.

فرمانده سپاه پاسداران ابتدا به صورت هوایی از مناطق سیل زده استان گلستان بازدید و سپس از مناطق سیل زده شهرستان گمیشان بازدید کرد و هم‌اکنون نیز از مناطق سیل زده شهر آق‌قلا در حال بازدید است.

آسیب ۲۱۵۰ واحد مسکونی روستایی براثر وقوع سیل

براثر وقوع سیل در استان ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی درچار آسیب و حدود ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار در بخش مزارع و ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ در سیلاب دچار آبگرفتگی شد.‌ به منظور جلوگیری از حوادث تخریب و وقوع سیل در استان جلسه مدیریت بحران امروز با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی در شهرستان کوهرنگ تشکیل شد.

‌اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این جلسه اظهار داشت: سیل خسارت به بخش‌های زیرساختی، مزارع کشاورزی، جاده‌های روستایی، پل‌ها، باغات، خانه‌های مسکونی و واحدهای تولیدی وارده کرده است.‌

خسارت سیلاب به ۳ پل تاریخی لرستان؛ یکی از ستون‌های کشکان فرو ریخت

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به خسارت سیلاب به ۳ پل تاریخی لرستان کفت: پل کشکان، کلهرت و افرینه در محاصره سیلاب است و بخشی از پایه طاق الحاقی کشکان تخریب‌شده است.‌

سید امین قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از خسارت سیلاب به سه پل تاریخی لرستان خبر داد و اظهار داشت: براثر بارش‌های اخیر و سیلاب ناشی از رودخانه کشکان، بخشی از پایه طاق الحاقی کشکان تخریب شد.

محله سعدی شیراز دچار سیلاب شد؛ گستردگی حجم سیلاب

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از جاری شدن سیلاب گسترده در محله سعدی شیراز خبر داد.‌ علیرضا عدلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از جاری شدن سیلاب گسترده در محله سعدی شیراز خبر داد و اظهار داشت: نیروهای امدادی در حال خدمات رسانی هستند اما متاسفانه حجم سیلاب زیاد است. وی افزود: تاکنون آماری از مصدومین و مفقودین احتمالی نداریم و هیچ گزارشی از طرف آتش نشانی و اورژانش اعلام نشده است.

محور "کازرون ـ فراشبند" و "ارسنجان ـ مرودشت ـ خرامه" مسدود شد

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس از انسداد محور "کازرون ـ فراشبند" و "ارسنجان ـ مرودشت ـ خرامه" به دلیل آبگرفتگی خبر داد.‌ حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: محور "کازرون- فراشبند" و "ارسنجان- مرودشت- خرامه" (حدفاصل روستای علی‌آباد) به دلیل آبگرفتگی و ناایمن بوده مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی خاطرنشان کرد: مردم برای تردد در محور کازرون _ فراشبند از مسیر جایگزین "کازرون- دادین- تل سامان- قنات باغ- فراشبند" و برای تردد در محور ارسنجان- مرودشت- خرامه  از مسیر جایگزین  "ارسنجان- چهار راه برق- علی آباد ملک" استفاده کنند.

پل خنداب ـ میلاجرد ‌بسته شد؛ پل ترک برداشت

پل محور خنداب- میلاجرد به سبب ترک خوردگی برروی خودروهای سنگین به ویژه خودروهای سنگین حامل مواد سوختی بسته شد.‌

‌روز گذشته در نشست مشترک شورای مدیریت بحران استان مرکزی و ستاد تسهیلات سفر استان استاندار مرکزی به موضوعی مهم درباره ترک برداشتن پل خنداب به میلاجرد اشاره کرد.

سیدعلی آقازاده از پلیس راه و راهداری و مدیریت بحران استان مرکزی خواست تا ضمن بررسی موضوع، درباره جلوگیری از تردد وسایل سنگین از این پل تدبیر لازم را به کار ببندند.

برخی از محورهای‌ استان گلستان همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از مسدود بودن برخی از محورهای استان گلستان به علت طغیان رودخانه، سیلاب و ریزش کوه خبر داد.‌

مهدی میقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره آخرین وضعیت جاده‌های استان گلستان اظهار داشت: محور آزادشهر- خوش ییلاق – شاهرود به علت ریزش و رانش از منطقه زمستان یورت مسدود است اما یک مسیر انحرافی مهیا شده ‌که مردم آن منطقه بتوانند از آن مسیر استفاده کنند.‌

بحران در بویراحمد؛ یک روستا زیر آوار ماند؛ ۳ روستا با قایق تخلیه شد

فرماندار شهرستان بویراحمد از وارد امدن خسارت فراوان به بخش‌های مختلف به دلیل وقوع سیل خبر داد و گفت: یک روستا زیر آوار ماند و ۳ روستا نیز با قایق تخلیه شد.‌

شاهرخ کناری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: به دلیل وقوع سیل برق بخش لوداب، دشتروم و سپیدار بویراحمد قطع شده است و به همین دلیل آنتن‌ دهی تلفن همراه ندارند.

رانش زمین در محور آمره ـ چهرقان در استان مرکزی‌

رئیس پلیس راه استان مرکزی با بیان اینکه تردد در محور توره ـ بروجرد تنها با زنجیر چرخ میسر است از رانش زمین در محور آمره- چهرقان در استان خبر داد.‌

سرهنگ ایرج کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان مرکزی اظهار داشت: بارش باران شدید در بیشتر جاده‌های استان مرکزی نیازمند رعایت ایمنی در حین رانندگی بوده و در برخی نقاط استان مرکزی بارش‌ها به صورت برف است که در این مورد نیز به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی الزامی است.

خسارت‌ جدی سیلاب به لرستان‌

استاندار لرستان با بیان اینکه خسارت‌ سیلاب به لرستان بسیار جدی است گفت: ۲۰۰ روستا جاده، ۵۸ روستا برق و ۸۳ روستا آب ندارد و همچنین ارتباط شهر معمولان کاملا قطع‌ شده است.‌سید موسی خادمی ظهر امروز در ارتباط مستقیم با رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس اظهار داشت: پیش‌بینی بارش ۶۰ میلی‌متری باران را در سطح استان برای امروز داریم و تأکید بر این است که در دو شهرستان خرم‌آباد و پلدختر مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: خرم‌آباد رودخانه خرم رود و چندین رودخانه دارد که در مرکز و درون شهر عبور می‌کنند و زمانی که حجم از دبی بالا بزند  وارد شهر و منازل مردم خواهد شد.

تداوم بارش برف و باران در اکثر محورهای مواصلاتی استان مرکزی‌

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان مرکزی برف‌روبی شد گفت: تردد  در  جاده‌های  کوهستانی‌ و برف‌گیر استان مرکزی تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.‌

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات راهداری استان مرکزی اظهار داشت: علی‌رغم بارش برف در بیشترمحورهای استان به‌ویژه شازند به خمین، گردنه‌ها، محور دلیجان به شازند، آشتیان، تفرش، خرقان و کمیجان تردد با مشکلی روبرو نیست. وی افزود: بارش برف در محور شازند و خمین سنگین است و راننده‌ها باید تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند، همچنین محور میلاجرد به خنداب به دلیل ترک سقف پل تردد کامیون‌ها به ویژه کامیون‌های حامل سوخت ممنوع شده است.‌

‌سطح آب برخی رودخانه‌های خراسان رضوی بالا آمد

بالا آمدن سطح آب برخی رودخانه‌ها محلی در اطراف مشهد سبب شده تا هشدارهای لازم به مسافران نوروزی داده شود.‌ بارندگی‌های اخیر و افزایش شدت آن در ساعات اخیر سبب شده تا برخی از رودخانه‌های سطح خراسان رضوی و اطراف مشهد مقدس سیلابی شوند.

هشدارهای لازم در این زمینه از سوی ارگان‌های ذیربط به مسافران نوروزی مشهدمقدس و استان داده شده است و تمامی دستگاه‌ها نیز آماده مقابله با رخدادهای ناشی از بارندگی هستند.

رانش زمین در«کپرگه» بروجرد؛ راه ارتباطی ۲ روستا مسدود شد

بخشدار بخش مرکزی شهرستان بروجرد با اشاره به رانش زمین در روستای کپرگه گفت: این مسیر به‌ دلیل رانش ۲۰ سانتی‌متری زمین مسدود شد.

فاطمه گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد، در رابطه با تخلیه روستای رحیم‌آباد از توابع دهستان شیروان و روستای اسدخانی اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های شدید در بروجرد بنا شد روستای رحیم‌آباد از سکنه خالی شود تا مردم دچار حادثه و آسیب نشوند اما با توجه به توقف بارندگی‌ها، تخلیه این روستا نیز متوقف شد.

بارش سنگین برف‌ در محور ارتباطی شهرستان‌های جنوبی همدان

معاون راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: بارش سنگین برف در محور ارتباطی شهرستان‌های جنوبی همدان شامل ملایر، نهاوند و تویسرکان داریم و راهداران برای بازنگه‌داشتن راه تاکنون در تلاش هستند.‌

حمید پرورشی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: بارش در روزهای قبل در این محورها به تناوب وجود داشت اما شدت بارش‌ها  اکنون افزایش دارد و مجبور هستیم برای باز ماندن محورهای ارتباطی این بخش از استان همدان به سمت مرکز استان و راه‌های خروجی از استان؛ در هر محور یک لاین را سریع باز نگه داریم.

قطع راه ارتباطی ۵ روستای بخش «ماژین‌» دره‌شهر

فرماندار دره‌شهر، از قطع ارتباطی ۵ روستای بخش ماژین دره شهر خبرداد.‌

کیانوش محمدنژاد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: در پی افزایش دبی رودخانه سیمره ناشی از ناپایداری‌های جوی اخیر در ماژین مسیر ارتباطی ۵ روستاهای «میدان »، «خلف»،«شوره»، «ورکمره»، «گرم آباد» و «دمرود» تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد.

روستاهای پایین دست رودخانه خشک شیراز تخلیه شدند

شهردار شیراز با اشاره به آبگرفتگی معابر در برخی از نقاط شیراز گفت: روستاهای پایین دست رودخانه خشک تخلیه شدند.‌

حیدر اسکندرپور که به منظور نظارت بر وضعیت رودخانه خشک در محل پل علی بن حمزه (ع) حضور داشت ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان و حادثه دیدگان واقعه تاسف بار سیل دروازه قرآن اظهار داشت: به علت بارندگی‌های شب گذشته در چندین نقطه شهر از جمله شهرک سعدی، برخی معابر سطح منطقه ۴ و ۲ و دروازه قرآن شاهد آب گرفتگی هستیم.

سیلاب روستای غلام آباد تنگ گزی مهار شد

با کمک نیروهای امدادی و سپاه روستای نعل کشان تخلیه و سیلاب روستای غلام آباد تنگ‌زی مهار شد.‌

گردنه چری و شاه منصوری به علت ریزش بهمن مسدود و در تلاش جهت بازگشایی هستند. فرماندار شهرستان کوهرنگ به همراه دادستان و فرماندهی نیروی انتظامی جمعیت هلال احمر و فرماندهی سپاه ساعت یک بامداد در محل روستای نعل اشکنان حاضر و روستا تخلیه و سیلاب روستای غلام آباد تنگ گزی و روستای دزک سرچشمه مهار شد همچنین دو خانوار دهنو سفلی تخلیه و اسکان داده شدند.

راه ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان لنده قطع شد

بخشدار مرکزی شهرستان لنده گفت: به دلیل بارش شدید باران، تاکنون راه ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان لنده مسدود شده است.‌

عادل مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لنده اظهار داشت: راه ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان لنده به دلیل بارش شدیدباران قطع شده که به دلیل ادامه بارش‌ها امکان افزایش این تعداد روستا نیز وجود دارد.

تردد خودروهای راهیان نور تا ۲۴ساعت آینده ممنوع اعلام شد

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، درباره آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان خوزستان اظهار داشت: حرکت کامیون‌ها و تریلر  در سطح استان خوزستان به علت شرایط جوی و جلوگیری از تصادفات و حوادث خطرناک تا ۲۴ ساعت آینده ممنوع اعلام شد.

‌وی افزود: تردد خودروهای راهیان نور نیز تا ۲۴ ساعت آینده ممنوع بوده همچنین آزاد راه خرم آباد به سمت استان خوزستان به دلیل ریزش کوه مسدود شده است و محور خوزستان به خرم‌آباد نیز با ترافیک سنگینی مواجه است.

محور بهبهان ـ رامهرمز به‌علت بارندگی مسدود شد

فرماندار بهبهان گفت: با توجه به افزایش میزان بارندگی و آورد  آب از بالادست در راستای حفظ سلامت مسافران حدفاصل میدان یادمان شهدای پیروز (استیل) تا سه راهی امیرحاضر تا اطلاع ثانوی مسدود شد.‌

محمد حری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان بارندگی و آورد  آب از بالادست در راستای حفظ سلامت مسافران حدفاصل میدان یادمان شهدای پیروز (استیل) تا سه راهی امیرحاضر تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

سیل در کهگیلویه و بویراحمد جان یک نفر را گرفت

به دلیل بارش‌های سیل آسا یک نوجوان ۱۵ ساله در بوستان باشت جان خود را از دست داد.‌محمد زرین کلاه نوجوان ۱۵ ساله باشتی حین عبور از رودخانه فصلی شوش در بخش بوستان از توابع شهرستان باشت در سیلاب گرفتار شده و جان خود را از دست داد.

آب‌گرفتگی ۱۴ روستا در دورود؛ ۱۰۰ هکتار از اراضی دچار خسارت شد

سرپرست فرمانداری دورود با اشاره به آب‌کرفتگی ۱۴ روستا در این شهرستان گفت: حدود ۱۰۰هکتار از اراضی بخش مرکزی شهرستان دورود  براثر سیلاب دچار خسارت شد.‌

فریبا بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دورود با اشاره به وقوع سیلاب در این شهرستان اظهار داشت: باتوجه به حجم بارندگی‌ها در ۲۴ساعت اخیر و تدوام این بارش‌ها تا بعدازظهر امروز برای پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی ناشی از سیلاب دستور آماده‌باش برای تخلیه احشام و ساکنان برخی روستاهای شهرستان دورود داده شده‌است.

ستاد مدیریت بحران ورامین به حالت آماده‌باش کامل درآمد

فرماندار شهرستان ورامین با اشاره به احتمال افزایش میزان بارش‌ها در سطح شهرستان ورامین گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای امدادرسانی در حوادث احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.‌

حسین کاغذلو شا در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال افزایش میزان بارش‌ها در سطح شهرستان ورامین اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و نیز آبگرفتگی‌های معابر و مناطق مختلف، ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین برای مقابله با حوادث احتمالی به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

طغیان آبگیرهای بالادست رودخانه خشک شیراز

بارش شدید باران منجر به حادثه روز ۵ فروردین در شهر شیراز و جاری شدن سیلاب که سبب کشته شدن ۱۹ نفر از هموطنانم شد، این بارش شب گذشته و صبح امروز نیز ادامه دارد. 

در همین راستا مسئولان به تشریح وضعیت کنونی استان پرداختند. رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به بارش شدید باران از شب گذشته تاکنون در شهر شیراز و استان فارس اظهار داشت: در حال حاضر در بالادست رودخانه خشک شیراز آبگیرها طغیان کرده و وارد رودخانه خشک می‌شود که همین امر سبب افزایش سطح آب در محدوده رودخانه شده است. 

محور دره شهر- پلدختر مسدود شد

رئیس پلیس‌راه استان لرستان گفت: محور دره شهر- پلدختر تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

‌سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، از انسداد محور دره شهر- پلدختر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به‌شدت بارش‌ها در استان برخی مناطق در معرض خطر قرارگرفته است. ‌وی افزود: پل گاومیشان در مسیر دره شهر- پلدختر به علت احتمال ریزش و ایجاد خطر برای تردد وسایل نقلیه از بامداد امروز تا اطلاع بعدی مسدود شد.

وضعیت بحرانی استان لرستان‌

استاندار لرستان با اشاره به وضعیت بحرانی لرستان در مقایسه با سایر استان‌های درگیر سیلاب گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز ۶۰ میلی‌متر بارندگی در یک بازه زمانی کوتاه با شدت زیاد داشته باشیم.‌

سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روز گذشته که بارش باران آغازشده تقریباً اغلب شهرستان‌های استان لرستان درگیر بارندگی شدند و متوسط بارش حدود ۱۰۰میلی‌متر  در استان و در برخی مناطق بیش ۱۷۰میلی‌متر بوده است.

سیلاب راه ارتباطی ۱۲ روستا را در خراسان شمالی مسدود کرد

‌بارش باران و جاری شدن سیلاب از شب گذشته تا کنون راه ارتباطی ۱۲ روستا را در شهرستان های شیروان و جاجرم مسدود کرده است.‌بارش باران و جاری شدن سیلاب از شب گذشته تا کنون راه ارتباطی ۱۲ روستا را در شهرستان های شیروان و جاجرم مسدود کرده است.

‌امین‌رضا مرآتی فرماندار جاجرم با اشاره به حجم ورودی آب به سد بارزو در روزهای گذشته اظهار داشت: طی روزهای گذشته حجم ورودی آب به سد بارزو ۵ متر مکعب بر ثانیه بوده اما چند ساعتی است که این رقم به هفت متر مکعب بر ثانیه افزایش پیدا کرده است و این نشان از افزایش شدت باران در شهرستان شیروان دارد.

‌۲ جاده در خراسان رضوی به دلیل سیلاب مسدود شد

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: ۲ جاده در خراسان رضوی به دلیل سیلاب مسدود شد.

‌سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: دو مسیر جاده‌ای در استان خراسان رضوی به دلیل جاری شدن سیلاب از صبح امروز مسدود شده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی بیان کرد:  مسیر جاده تربت حیدریه به نیشابور در جنوب غرب و تقاطع انداده به جغتای در غرب خراسان رضوی در حال حاضر به دلیل سیلاب مسدود هستند.

احتمال رانش زمین و طغیان رودخانه در "منطقه ۹ شیراز" ‌

شهردار منطقه ۹ شیراز از ساکنین این منطقه خواست از نزدیک شدن به حریم رودخانه چنار راهدار خودداری کنند.‌

به دنبال بارش شدید باران و بالا آمدن آب در برخی از معابر و رودخانه خشک شیراز، برخی از مسئولان شهری شهرداری شیراز مواردی را برای شهروندان شیرازی بیان کردند از جمله شهردار منطقه ۹ شیراز از ساکنین این منطقه خواست از نزدیک شدن به حریم رودخانه چنار راهدار خودداری کنند.

فرزاد میرزایی اعلام کرده است که آب رودخانه چنارراهدار در حال بالا آمدن است، از همه ساکنین منطقه ۹ شهرداری خواهشمندیم از نزدیک شدن به حریم رود اکیدا خودداری و به هشدارها توجه جدی کنند. 

گزارش در حال تکمیل

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.