مدیر آبفای خراسان رضوی گفت: سیلاب‌ها همه کنترل و مدیریت شده است و خطر جدی وجود ندارد.

۵ سد استان لبریز شده است/همه رودخانه‌های خراسان رضوی در حال مدیریت و کنترل است

 

به گزارش قدس آنلاین  ، علایی مدیر آبفای خراسان رضوی با بیان این که بارش‌های خراسان رضوی تاکنون مخرب نبوده است گفت: با تشکیل ستاد مدیریت بحران در استانداری خراسان رضوی به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به مدیریت فرمانداران از ۴۸ ساعت گذشته رفتار رودخانه‌های استان بر اثر بارندگی در حال رصد، مدیریت و کنترل است.

وی تصریح کرد: سیلاب‌ها همه کنترل و مدیریت شده است و خطر جدی وجود ندارد.

مدیر آبفای خراسان رضوی درباره سیلاب در روخانه فاروب رومان نیشابور هم گفت: با ایجاد ۶۰ مترمکعب سیلاب در این رودخانه تاکنون ۱۵ مترمکعب آن به ایستگاه تغذیه مصنوعی نیشابور هدایت شده، اما بقیه آن به جاده دسترسی دانشگاه نیشابور و بخشی از تاسیسات برق در این منطقه آسیب زده و آسیبی متوجه مردم شهر نبوده است.

علایی با ابراز خرسندی از بارش رحمت الهی در شهر‌های خراسان رضوی و جبران بخشی از خشکسالی‌های چند سال گذشته افزود: سال آبی خوبی در پیش رو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ۳۰ سد در خراسان رضوی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش وجود دارد که ۷۵ درصد گنجایش این سد خالی است و تا امروز فقط ۳۹۰ میلیون متر مکعب معادل ۲۵ درصد ظرفیت این سد‌ها پر شده است بنابراین هر چه باران ببارد تا پر شدن و سر ریز شدن این سد‌ها فاصله داریم.

مدیر آبفای خراسان رضوی گفت: هم اکنون سد‌های یام در سبزوار، چالی دره در مشهد و کمایستان در جغتای، نسر در تربت حیدریه، قره تیکان و چهچهه در کلات پر از آب شده است؛ بند گلستان نیز اگر چه در تصرف آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیست، اما هیچ گونه تهدیدی متوجه سازه آن نیست.

علایی افزود: با پر شدن ظرفیت سد‌ها دریچه‌های آن برای جلوگیری از سرریز شدن آب باز می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه خشکسالی‌های چند سال گذشته منجر به تجاور به حریم رودخانه‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده است که با شناسایی آن‌ها به طور قانونی اقدام می‌شود.

 مدیر آبفای خراسان رضوی گفت: حریم و بستر رودخانه به خصوص در زمان بارندگی و هوای ابری مکان مناسبی برای توقف و اتراق کردن نیست.

علایی  افزود: روخانه‌های مناطق طرقبه – شاندیز، بار نیشابور، کلات، درگز و قوچان به علت چشم انداز زیبا نظر مردم را برای اتراق کردن جلب می‌کند که کار بسیار خطرناکی است و مردم در این زمینه هوشیار باشند.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.