فرماندار کاشمر از مسدود شدن مسیر محور کاشمر به ریوش به دلیل ریزش کوه و حادثه خیز بودن آن خبر داد.

محور کاشمر به ریوش مسدود شد/ 8 روستای کاشمر در مسیل سیلاب

به  گزارش قدس آنلاین محمد علی نبی‌پور در حاشیه بازدید شبانه خود از  سطح شهر کاشمر و بندهای ذخیره آب شمال شهر در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، گفت: در حال حاضر به دلیل شدت گرفتن بارندگی‌ها در سطح شهر کاشمر با مشکلات بیشتر و جدی‌تری مواجه هستیم.

وی از آبگرفتگی معابر در منطقه خیابان قائم و جاده زنده جان خبر داد و افزود: در برخی معابر شرقی و غربی شهر کاشمر به دلیل عدم شیب بندی احتمال آبگرفتگی وجود دارد. خوشبختانه با اقدامات انجام شده در مسکن مهر مشکل خاصی نداریم اما برخی از منازل روستای اسحاق‌آباد از توابع بخش مرکزی دچار آبگرفتگی شده‌اند.

نبی‌پور همچنین در خصوص برخی نگرانی‌ها از وضعیت بندهای ذخیره آب منطقه گفت: از بخش کوهسرخ گزارش خاصی ارسال نشده اما از بندهای ذخیره آب شمال شهر کاشمر بند اول به طور کامل و نیمی از بند دوم پر شده و بند سوم نیز تاکنون کاملا خشک است. با توجه به ادامه بارش‌ها از صبح مسیر ورودی سد به طرف مسیل سیلاب منحرف شده است تا نگرانی خاصی در ادامه بارندگی‌ها نباشد.

وی افزود: از همشهریان عزیز خواستاریم هشدارهای نیروهای انتظامی و امدادی را جدی بگیرند و از حضور در مناطق ییلاقی شمال شهر و مسیر سیلاب جدا خودداری نمایند. شهروندان برای تصویربرداری وعکاسی جان خود را به خطر نیندازند و با نیروهای انتظامی و تخلیه مناطق همکاری لازم را داشته باشند.

نبی پور اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و امدادی و خدماتی در آمادگی کامل هستند و نسبت به توان و ظرفیتی که دارند تلاش می‌کنند مشکلی در شهرستان بوجود نیاید.

محور کوهسرخ به شدت حادثه خیز است

در ادامه رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر به ایسنا گفت: در حال حاضر محور کاشمر به کوهسرخ به شدت حادثه خیز است.

احمد رضاپور افزود: از شهروندان تقاضا داریم با توجه به ریزش کوه در بخشی از این مسیر از تردد در این محور به جد پرهیز کنند. تاکنون خسارتی به کسی وارد نشده و منطقه ریزش کوه بسته شده و خودروها باید تغییر مسیر بدهند.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشمر اظهار کرد: با توجه به آبگرفتگی منازل شهرداری این شهر نیز درخواست کمک کرده که در حال امداد رسانی هستیم همچنین در روستاها فروتقه و اسحاق‌آباد دو مورد آبگرفتگی داشته‌ایم که اقدامات لازم در دست انجام است.

وی بیان کرد: در حال حاضر محور بردسکن به سمت عشق آباد و محور فرعی سعدالدین به جعفرآباد نیز بسته است.

بافت 50 درصد روستاها فرسوده است

در ادامه بخشدار مرکزی کاشمر به ایسنا گفت: در تعدادی از روستاها همانند زنده‌جان و کسرینه به خاطر سیل‌بندهایی که دارند با مشکلاتی مواجه هستیم.

سعید چیتی همچنین بیان کرد: در روستاهای اسحاق‌آباد، رزق‌آباد و فرگ با مشکلات جدی مواجه هستیم که همه نیروها در حالت آماده باش و خدمات رسانی هستند. هرچند در هر روستا چند مورد آبگرفتگی منازل گزارش شده اما مشکل خاصی که قابل رفع نباشد وجود ندارد.

بخشدار مرکزی کاشمر بیان کرد: مسیل سیلاب که به سمت روستای کسرینه بود تغییر داده شده تا مشکلی به وجود نیاید. در حال حاضر 8 روستا در مسیل سیلاب هستند و سد برخی روستاها مانند قوچ پلنگ نیز سرریز شده است.

چیتی افزود: تمامی بندهای موجود در روستاها که دارای مشکلاتی بوده‌اند بهسازی گردیده و مشکلی وجود ندارد مگر این که از سرریز این بندها با مشکلاتی مواجه شویم. تاکنون دو مورد امداد رسانی به خودروهایی که در سیل گیر افتاده بودند داشته‌ایم همچنین به سه مورد از چوپانانی که به خاطر بی‌توجهی به اخطارهای صادر شده به ارتفاعات رفته بودند امدادرسانی صورت گرفت و به موقع نجات یافتند.

بخشدار مرکزی کاشمر گفت: متاسفانه امکانات موجود در دهیاری‌ها برای زمان بحرانی کافی نیستند و در حال حاضر امکانات موجود در حد 30 درصد بوده و 70 درصد دیگر نیاز به خریداری تجهیزات داریم. هرچند 18 پمپ کف کش داریم اما به تعداد بیشتر و همچنین تانکر نیاز مبرم است.

چیتی ادامه داد: به دلیل این که برخی افراد در مسیل سیلاب ساخت و سازهای غیر مجاز داشته بودند این اماکن تخریب شده  اما خسارت جانی گزارش نشده است. متاسفانه 50 درصد بافت روستایی بخش مرکزی کاشمر در برابر این گونه حوادث آسیب پذیر هستند و حتی در معابر این روستاها نیز رعایت اصول فنی نشده است.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.